Οι ψυχολόγοι ενημερώνουν: Κατάθλιψη & Αποτελεσματικοί τρόποι αντιμετώπισης

Η κατάθλιψη ορίζεται σαν την παθολογική εκείνη κατάσταση που διαταράσσει τη σκέψη και ενίοτε την προσωπικότητα του ατόμου. Το άτομο δηλαδή είναι απαισιόδοξο, με έντονο αρνητισμό, ιδέες αναξιότητας, συχνά παραμελεί ακόμα και την εξωτερική του εμφάνιση. Παρούσες είναι οι διαταραχές στον ύπνο, η αδιαφορία για την τροφή ή οι διαταραχές στην σεξουαλική του δραστηριότητα.

Οι ειδικοί ψυχολόγοι εξηγούν ότι για να διαγνωστεί και το άτομο να περάσει στην θεραπεία της κατάθλιψης είναι απαραίτητο να παρουσιάζει τουλάχιστον πέντε από τα βασικά συμπτώματα της διαταραχής. Η σοβαρότητά τους διαφέρει από άτομο σε άτομο και με την πάροδο του χρόνου μπορεί να εναλλάσσονται.

Φαρμακευτική αγωγή στην κατάθλιψη

Εάν κριθεί απαραίτητη η λήψη φαρμάκων, πρέπει να τηρήσετε κατά γράμμα τις οδηγίες του ψυχολόγου και να μην διακόψετε τη διαδικασία. Σε αρκετές περιπτώσεις, υπάρχει περίπτωση το άτομο να χρειαστεί να περιμένει ένα διάστημα μέχρι τα χάπια να δράσουν. Τα αντικαταθλιπτικά δεν είναι εθιστικά και δεν αλλοιώνουν τη προσωπικότητα του ασθενούς. Αντιθέτως ρυθμίζουν θετικά τα συμπτώματα της κατάθλιψης και αν ληφθούν σωστά επαναφέρουν το άτομο στα φυσιολογικά, ακόμα κι αν η κατάθλιψη είχε μεγάλη βαρύτητα.

Γνωσιακή θεραπεία

Το γνωσιακό μοντέλο θεραπείας έχει όλες τις προοπτικές να βοηθήσει τους ασθενείς να αντιμετωπίσουν την κατάθλιψη. Παράλληλα με αυτήν τη θεραπεία ο ασθενής έχει έναν πιο ενεργό ρόλο στην θεραπευτική προσέγγιση, μέσω της ψυχοθεραπείας που παρακολουθεί από ειδικό ψυχολόγο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως όλες οι γνωσιακές θεραπείες βασίζονται στην εξέταση του τρόπου με τον οποίο το κάθε άτομο σκέφτεται και στην μεταβλητότητα της αρνητικής επιρροής, του συναισθήματος και της συμπεριφοράς.

Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

  1. Κοινωνικοποιηθείτε και αποφύγετε την απομόνωση. Συμμετέχετε σε ομάδες ανθρώπων που βρίσκονται στην ίδια με εσάς κατάσταση
  2. Ακολουθήστε μία καθημερινή ρουτίνα για να βιώνετε μία αίσθηση κανονικότητας, μπαίνοντας σε ένα πρόγραμμα που θα σας βοηθήσει να καταπολεμήσετε την κατάθλιψη.
  3. Φερθείτε καλά στον εαυτό σας και αναλογιστείτε αν ο τρόπος που μιλάτε στους γύρω σας είναι σωστός.

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την κατάθλιψη, την αντιμετώπισή της και την αυτοβοήθεια που μπορείτε να προσφέρετε στον εαυτό σας. Ενημερωθείτε ολοκληρωμένα μέσα από την ιστοσελίδα που διατηρεί ο ψυχολόγος Άγγελος Ι. Ηλιόπουλος: cbt.com.gr