Στ.Φωτιάδης: Δριμύ κατηγορώ κατά Αγγελίδη, για το αποχετευτικό δίκτυο των Καλών Δένδρων

Στ.Φωτιάδης: Δριμύ κατηγορώ κατά Αγγελίδη, για το αποχετευτικό δίκτυο των Καλών Δένδρων

Συνέντευξη τύπου έδωσε την Πέμπτη (15/9) ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Σερρών Στέφανος Φωτιάδης, με αφορμή τη προσφυγή στον Εισαγγελέα, του Δημάρχου Σερρών Πέτρου Αγγελίδη, για το εγκαταλειμμένο έργο του αποχετευτικού δικτύου Καλών Δένδρων το οποίο, σύμφωνα με πόρισμα της ΔΕΥΑΣ είναι… άχρηστο μια και απαιτούνται 2.300.000ευρώ για να επιδιορθωθεί.

Ο Στέφανος Φωτιάδης ανέφερε σημείο προς σημείο το ιστορικό του έργου, τονίζοντας πως ο κ.Αγγελίδης  «Έτρεξε να προλάβει», τον Εισαγγελέα και πως θα σταθούν, ως παράταξη, αρωγός στο έργο της Δικαιοσύνης για την απόδοση ευθυνών.

Αναλυτικά τα σημεία που παρουσίασε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης στο Δήμο Σερρών είναι:

  1. Ήδη από την 1/1/2011 ο Δήμος Λευκώνα παρέδωσε, στο Δήμο Σερρών, το έργο κατασκευασμένο (με 10 εργολαβίες) σε ποσοστό 83%. Σε εφαρμογή πλήρους μελέτης, από μεγάλο τεχνικό γραφείο της Θεσσαλονίκης και έγκριση και εποπτεία της ΤΥΔΚ και αργότερα της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Λευκώνα.
  2. Από τους πρώτους μήνες του 2011, λόγω προεκλογικών υποσχέσεων που δόθηκαν για ολοκλήρωση του έργου, από όλες τις παρατάξεις σχεδόν, στους δημότες, η παράταξή μας και το τοπικό συμβούλιο ζητούσε την ολοκλήρωσή του. Η διοίκηση Αγγελίδη δεν ιεράρχησε πολιτικά ποτέ, μέσω της ΔΕΥΑΣ, την ολοκλήρωση και λειτουργία του και άφησε το έργο σε εγκατάλειψη για 5,5 χρόνια.
  3. Τελευταία, μετά τις καθολικές και έντονες διαμαρτυρίες των κατοίκων και του προέδρου της τοπικής κοινότητας, για την αύξηση της τιμής του νερού, προέκυψε όψιμο ενδιαφέρον για προφανή χρήση αντιπερισπασμού. Η παρουσία του συνεργείου της ΔΕΥΑΣ στον οικισμό, έδωσε στον κ. Αγγελίδη και σε άλλους το άλλοθι αβασάνιστα, για διαρροές, μισόλογα, ασαφείς χρεώσεις για πιθανές ευθύνες, μεθοδευμένες στο παρασκήνιο που στόχο είχαν τους Δημάρχους και τα στελέχη του τ. Δήμου Λευκώνα

  4. Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 24ης Αυγούστου 2016, όπου οργανωμένα αποποιήθηκε η Δημοτική αρχή την προφανή ευθύνη της, λόγω της πολύχρονης εγκατάλειψης των κατασκευασμένων δικτύων αποχέτευσης, έκανε προσπάθεια για χρέωση αλλού, παίζοντας με φραστικές διατυπώσεις που «ψάρεψε» από τα έγγραφα της ΔΕΥΑΣ.  (π.χ. λειτουργικό δίκτυο ή μη και από πότε;). Eμείς στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου υποσχεθήκαμε απόλυτη διαφάνεια, απόλυτη ενημέρωση των δημοτών με ξεκάθαρα στοιχεία, αλλά και στοιχεία που δεν προσκομίστηκαν και αποκρύφθηκαν σκοπίμως πχ παράνομες παροχές, εσωτερική αλληλογραφία της ΔΕΥΑΣ κα.
  5. Αλληλογραφήσαμε και επισκεφθήκαμε την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και την Τεχνική Υπηρεσία της ΔΕΥΑ με κλιμάκιο της παράταξής μας. Ζητήσαμε από τη Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου όλα τα σχετικά έγγραφα του έργου (μελέτες, εργολαβίες), και από τη ΔΕΥΑ περισσότερη ενημέρωση και διευκρινήσεις. Προτείναμε περαιτέρω ενέργειες για ξεκαθάρισμα της κατάστασης, όπως κάθετες τομές στα φραγμένα τμήματα του αγωγού, αποκαλύψεις κατά μήκους τμημάτων αγωγού κ.α. Μείναμε με πολλά ερωτηματικά μετά τις έγγραφες αρνήσεις και απαντήσεις της ΔΕΥΑ, διαπιστώνοντας ταυτόχρονα μια διάχυτη πίεση “άνωθεν “.

  6. Σήμερα σας παρουσιάζουμε αυτά τα στοιχεία τα οποία δεν επιδέχονται πολλών ερμηνειών. Δεν θα ξεκινήσουμε με την προσφιλή έκφραση του Αγγελίδη «θα σας πούμε την αλήθεια», διότι η επίκλησή της σχεδόν πάντα είναι παραπλανητική και κάποιες φορές η μισή αλήθεια. Σας παρουσιάζουμε:

Α)     τη συνολική τεχνική μελέτη του έργου ήδη από το 2002,

Β)     τους φακέλους των δέκα εργολαβιών, κατασκευής τμημάτων του έργου. Όλες παρελήφθησαν με αναγραφή στα “ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ” την παρατήρηση «τα κατασκευασμένα τμήματα είναι σε καλή κατάσταση και από ποιοτική άποψη έχουν καλώς». Οι τελευταίες εργολαβίες παρελήφθησαν οριστικά το Μάιο του 2011 και τον Μάιο του 2012, με συμμετοχή του κ. Μυστακίδη Παύλου στις τριμελείς επιτροπές τελικής παραλαβής. Δύο όμως πρωτόκολλα είχαν οικονομικές παρατηρήσεις.  Συγκεκριμένα στην 6η και η 10η εργολαβία, η επιτροπή ζητούσε επιστροφές χρημάτων υπέρ του Δήμου, διότι εντόπισε λάθη στους λογαριασμούς των εργολαβιών.

         Αυτές οι δύο εργολαβίες παρελήφθησαν από το Δημοτικό Συμβούλιο το 2012 καθώς και οι προηγούμενες νωρίτερα όπως ορίζει ο νόμος για να γίνει η επιστροφή της εγγυητικής επιστολής στους εργολάβους

Όπως όλοι γνωρίζουμε την ωρίμανση και την εισαγωγή των θεμάτων στην ημερήσια διάταξη, επιμελούνται ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και ο Δήμαρχος (άρθρο 67 παρ. 7 του νόμου 3852 και άρθρο 3 παρ. 1 του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου).

         Τι γνώριζε ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και ο Δήμαρχος κ. Αγγελίδης (;;) και τι ενέργειες έκαναν μέχρι σήμερα. Διότι έχουν ευθύνες.

  1. Δηλώσαμε στο παρελθόν και σήμερα δηλώνουμε και πάλι πως το έργο θα το προστατέψουμε, γιατί το πονάμε και μέσω της δικαιοσύνης πλέον.

«Έτρεξε να προλάβει» ο κ. Αγγελίδης, τον Εισαγγελέα. Να διασκεδάσει τις εντυπώσεις. Διότι τα δεδομένα εκθέτουν συγκεκριμένα πρόσωπα, με πρώτο τον ίδιο. (Με την ευκαιρία, τι απέγιναν άραγε, οι άλλες μηνύσεις που κατέθεσε “κατά παντός υπευθύνου” όπως αυτοκινητοδρόμιο, jumbo κ.α.)

  1. Εμείς ως υπεύθυνη παράταξη θα συμβάλλουμε.

α)     Στην απόδοση κάθε είδους ευθύνης προς κάθε κατεύθυνση, προσκομίζοντας όλα τα στοιχεία άμεσα και στον εισαγγελέα.

β)     Στην ανάταξη και ολοκλήρωση του έργου, έστω και τώρα. Στο να πιάσουν τόπο τα χρήματα που δαπανήθηκαν και να ικανοποιηθεί το αίτημα των κατοίκων των Καλών Δένδρων μετά τον εμπαιγμό των τελευταίων χρόνων.

γ)      Στην άμεση διεκδίκηση της επιστροφής των χρημάτων στο Δήμο από τους δύο εργολάβους σύμφωνα με τις παρατηρήσεις 6ης και η 10ης εργολαβίας του έργου.

δ)     Για να έρθουν όλα στο φως

public-award