Διαμαρτυρία κατοίκων Καστανούσας Σερρών για την σιδηροδρομική απομόνωση

ΟΣΕΕρώτηση της Αντιπροέδρου της Βουλής Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά προς τον κ. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων για την συγκοινωνιακή απομόνωση που υφίστανται οι κάτοικοι του απομακρυσμένου χωριού, αφού τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς εχουν σταματήσει τα δρομολόγια προς την Καστανούσα με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται οι κάτοικοι με το υψηλό κοστος της μεταφοράς του χρησιμοποιώντας για τις μετακινήσεις τους ΤΑΞΙ. Αναλυτικά στην ερώτησή της η σερραία βουλευτής αναφέρει:

 Όπως είναι γνωστό, σε σιδηροδρομική απομόνωση έχουν περιέλθει πολλές περιοχές της Βόρειας Ελλάδας που εξυπηρετούνται ως επί το πλείστον με τρένο, μεταβάλλοντας τον χαρακτήρα του λαϊκού μέσου που είχε ο σιδηρόδρομος, προκαλώντας μία σειρά αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες, που στήριζαν μέρος της ανάπτυξής τους στην κίνηση των αμαξοστοιχιών.
 Μάλιστα, τα εν λόγω εναπομείναντα τραίνα (ταχείες) και μεγαλύτερο κόστος έχουν και επιπλέον δε σταματούν στα μικρά χωριά, τα οποία δεν έχουν κανέναν άλλο τρόπο μεταφοράς από και προς τις έδρες των Δήμων και των Νομών μας.
 Πιο συγκεκριμένα, το χωρίο Καστανούσα βρίσκεται στο βορειοδυτικό άκρο του Νομού Σερρών, στη λεκάνη που σχηματίζουν οι οροσειρές του Μπέλλες και των Κρουσίων, περίπου 75 χιλιόμετρα μακριά από τα δύο αστικά κέντρα, τις Σέρρες (πρωτεύουσα του Νομού Σερρών) και τη Θεσσαλονίκη, έχοντας μοναδικό μέσο συγκοινωνίας το τρένο, του οποίου δυστυχώς το δρομολόγιο έχει καταργηθεί.  
 Επειδή το μοναδικό αυτό συγκοινωνιακό μέσο αποτελεί είδος πολυτελείας και μεγάλης ταλαιπωρίας και μάλιστα με αυξημένο κόστος, λόγω αναγκαστικής χρησιμοποίησης των ΤΑΞΙ και η μετάβαση από Καστανούσα προς Σέρρες ή Θεσσαλονίκη με επιστροφή επιβαρύνει τον κάθε κάτοικο το ποσό των 25 Ευρώ, θα πρέπει να δρομολογηθούν ξανά τα τοπικά τραίνα Θεσσαλονίκης-Σερρών και μάλιστα με πυκνά δρομολόγια, αφού αποτελούν το μοναδικό μέσο συγκοινωνίας των παραπάνω περιοχών.
 Επειδή σε καιρούς δύσκολους για την Πατρίδα μας και τους Έλληνες απαιτείται εγρήγορση από τους φορείς (Δήμους-Περιφέρειες και ιδιαίτερα κοινωφελείς οργανισμούς),  που θα είναι ταγμένοι υπέρ του καθήκοντος αρωγής δίπλα στους δοκιμασμένους από τη βαθιά οικονομική κρίση πολίτες, είναι επιτακτική η ανάγκη να εξεταστεί το δίκαιο αυτό αίτημα και να δοθεί λύση στο χρόνιο τεράστιο πρόβλημα, επανασχεδιάζοντας τα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια, κάνοντας πρόταση η οποία δεν έχει ιδιαίτερο πρόσθετο κόστος για τον Οργανισμό, την στάθμευση της αμαξοστοιχίας Intercity 91 Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη, καθώς και της αμαξοστοιχίας Intercity 90 Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και στην Καστανούσα.    
 
       Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
       Αν πιστεύετε, ότι τα υπάρχοντα σιδηροδρομικά δρομολόγια εξυπηρετούν τις ανάγκες αυτής της απομακρυσμένης περιοχής των Σερρών, και τι έχετε πράξει έως σήμερα (σύμφωνα πάντα με προγενέστερη απάντησή σας) σε ό, τι  αφορά την αξιολόγηση της επάρκειας των δρομολογίων σύμφωνα με τα όσα έχει ορίσει ως προϋποθέσεις ο ΟΣΕ;
     Αν είναι στις προθέσεις η ικανοποίηση του αιτήματος των κατοίκων Καστανούσας, ώστε να καταστεί σταθμός εξυπηρέτησης επιβατών  η Καστανούσα.
Αθήνα, 17 Φεβρουαρίου 2014
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Μαρία Κόλλια Τσαρουχά
ΣΤ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων
Βουλευτής Ν. Σερρών