ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ: Αποσπασματικά και με προχειρότητα οι βιοκλιματικές αναβαθμίσεις και οι αστικές αναπλάσεις στις Σέρρες

ΔΙΑΒΑΣΗ ΠΕΖΩΝ: Αποσπασματικά και με προχειρότητα οι βιοκλιματικές αναβαθμίσεις και οι αστικές αναπλάσεις στις Σέρρες

βιοκλιματικα-έργαΜε ανακοίνωσή της προς τα ΜΜΕ η δημοτική κίνηση Σερρών «διάβαση πεζών» από την μια επικροτεί την δημοτική αρχή για το έργο των βιοκλιματικών αναβαθμίσεων στο κέντρο της πόλης των Σερρών, από την άλλη όμως την κατηγορεί για προχειρότητα καθώς όπως λέει δεν προέβλεψε για τις θέσεις στάθμευσης των οχημάτων των κατοίκων που ζουν στην περιοχή των αναπλάσεων.

Αναλυτικά στην ανακοίνωσή της η «διάβαση πεζών» αναφέρει:

Με τις βιοκλιματικές αναβαθμίσεις που ξεκίνησαν και τις αστικές αναπλάσεις που ανακοινώθηκαν ότι ακολουθούν για το 2015, ανοίγει ο δρόμος για την βελτίωση της καθημερινότητας, μέσα από την αισθητική και λειτουργική ανάδειξη του δημόσιου χώρου, την οποία από την πρώτη στιγμή η Διάβαση Πεζών έχει στηρίξει.

    Παρατηρούμε όμως ένα κλίμα ανησυχίας των κατοίκων της υπό ανάπλαση περιοχής (βιοκλιματικές αναβαθμίσεις). Δεν έχουν άδικο να θέτουν ερωτήματα και προβληματισμούς για την επάρκεια της μελέτης ή για την υλοποίησή της, αν λάβουμε υπ’ όψη την εμπειρία από τις προηγούμενες αστικές αναπλάσεις, τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν και δεν λύθηκαν. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί ο αριθμός θέσεων στάθμευσης που θα χαθούν, για τις οποίες η Δημοτική αρχή έπρεπε  να έχει ήδη έτοιμο σχέδιο δράσης πέρα από τις κάρτες μονίμων κατοίκων.

    Δυστυχώς για μια φορά ακόμη ο Δήμαρχος, η σημερινή δημοτική αρχή έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που καιρό τώρα διαπιστώνουμε ως συμπέρασμα για την μέχρι σήμερα δράση της. Ότι ενεργεί αποσπασματικά και με προχειρότητα. Χωρίς να στοχεύει σε δράσεις μακράς πνοής. Ότι υπάρχει έλλειψη στρατηγικού προσανατολισμού.

   

διάβαση-πεζών
διάβαση-πεζών

Γιατί, αν και γνώριζε από το 2011 ότι το έργο είχε εγκριθεί και θα υλοποιηθεί, αν και οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής που υλοποιούνται τα έργα της βιοκλιματικής αναβάθμισης είχαν έγκαιρα επισημάνει το πρόβλημα της έλλειψης θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων,  δεν έκανε καμιά προσπάθεια για να βρει λύσεις για το πρόβλημα ή έστω να ελαχιστοποιήσει τις αρνητικές συνέπειες της υλοποίησης του έργου.

    Δυστυχώς τα παραπάνω φανερώνουν την ανικανότητα της στον σχεδιασμό. Αυτή την ανικανότητά της δημοτικής αρχής «πληρώνουν» σήμερα οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής και φυσικά εξαιτίας αυτής της ανικανότητας δυσφημείται και υπονομεύεται η αξία τέτοιων έργων όπως οι βιοκλιματικές αναπλάσεις.

    Η «Διάβαση Πεζών» από την ίδρυσή της προσπάθησε μέσα από τις επεξεργασμένες θέσεις της αλλά πρωτίστως με την ανάληψη δράσεων και πρωτοβουλιών, να αναδείξει, να δημιουργήσει και να υποστηρίξει  ένα σαφές πλαίσιο πολιτικής δράσης πάνω στο οποίο θα στηρίξουμε το όραμα και την προσπάθεια, για μια αξιοπρεπή διαβίωση σε μια ανθρώπινη πόλη.

   Με την επεξεργασία σχεδίων τοπικής ανάπτυξης με προτεραιότητα το κοινωνικό όφελος υπερασπιστήκαμε

  • μια πόλη οικεία, προσπελάσιμη, ανθρώπινη, με το ιστορικό της κέντρο (Πλατεία Ελευθερίας, Πλατεία ΙΚΑ, Πλατεία Εμπορίου, Διοικητήριο, Μεραρχίας, Ερμού, Διον. Σολωμού) απαλλαγμένο από το φόρτο της ανεξέλεγκτης αυτοκίνησης.
  • την ανάδειξη των πεζοδρόμων, των πλατειών και των κοινόχρηστων χώρων σε χώρους περιπάτου και αναψυχής και όχι άναρχης οικειοποίησης τους από  τραπεζοκαθίσματα, παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων κ.α.
  • τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε κεντρικούς άξονες που θα ενισχύσουν και θα αναδείξουν το ποδήλατο σε βασικό μέσο μετακίνησης και εξυπηρέτησης των δημοτών.
  • την απόδοση του συνόλου των στρατοπέδων, που περιβάλλουν την πόλη, στους πραγματικούς ιδιοκτήτες της που δεν είναι άλλοι από τους ίδιους τους δημότες. Για να αποκτήσει η πόλη πνεύμονες αναψυχής, πολιτισμού και ανοιχτούς χώρους στάθμευσης.
  • την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού με δημιουργία καλά οργανωμένων περιφερειακών χώρων στάθμευσης (είσοδοι στρατοπέδων) και σύνδεση αυτών με την αστική συγκοινωνία (minibuses).
  • την ενίσχυση και την ανάδειξη των θετικών οικονομικών και κοινωνικών επιπτώσεων της χρήσης των Μαζικών Μέσων Μεταφοράς.
  • τον σχεδιασμό και την ανάδειξη του χώρου του Κεντρικού Πάρκου, όχι ως «αποθήκη» προβλημάτων του Δήμου, άλλα ενταγμένου στις ανάγκες της κοινωνίας για αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της πόλης μας. Την απελευθέρωση του χώρου με τη μεταφορά της έδρας του Πανσερραϊκού στο Εθνικό στάδιο και την αναβάθμισή του με τον πακτωλό χρημάτων που τόσα χρόνια σπαταλούνται άστοχα για την επισκευή του δημοτικού γηπέδου.

 

    Τα παραπάνω αποτέλεσαν προτάσεις της «Διάβασης Πεζών» ενταγμένες σ’ ένα συνολικό σχέδιο που είχε από την ίδρυσή της, πριν 10 χρόνια περίπου, καταθέσει δημόσια στους Σερραίους δημότες. Τότε που οι σημερινοί όψιμοι «υπερασπιστές» αυτών των προτάσεων, μας αποκαλούσαν «γραφικούς» και «αιθεροβάμονες». Αυτοί που τότε μας χλεύαζαν, σήμερα πιεσμένοι τα υιοθετούν, γιατί τώρα προκύπτουν σαν κοινωνική αναγκαιότητα, σαν μονόδρομος και αποδεικνύουν ότι η Διάβαση Πεζών είχε πάντα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο σχέδιο για την πόλη μας.

     Παρ’όλα αυτά, η «Διάβαση Πεζών» σε πείσμα όλων των δυσκολιών δεν θα πάψει να υπερασπίζεται  κάθε προσπάθεια, από όποιον και αν πραγματοποιείται, που θα συμβάλλει  σε μια καλύτερη, αξιοπρεπή διαβίωση σε μια ανθρώπινη πόλη. Μια τέτοια προσπάθεια είναι και οι βιοκλιματικές αναπλάσεις.

     Η Διάβαση Πεζών με τη σημερινή της παρέμβαση καταθέτει τις προτάσεις της γι’ αυτά τα ζητήματα με αίσθημα ευθύνης όπως πάντα, για να ανοίξει ένας δημόσιος διάλογος με τους πολίτες, τις δημοτικές παρατάξεις και τη Δημοτική Αρχή.

    Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, με την συμβολή στην περαιτέρω επεξεργασία τους από τους ειδικούς επιστήμονες, θα μπορούσε να συμβάλλει στην ομαλή υλοποίηση των αναγκαίων για την πόλη μας αναπλάσεων στο κέντρο και στις υποβαθμισμένες γειτονιές της.