Δημοτική Παράταξη ΕΠΟΧΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ – Θεόδωρος Μηλίδης: «ο κ. Αγγελίδης θα επιθυμούσε να φθάσει στην υπογραφή των συμβάσεων με τον εργολάβο και να μην το πάρει είδηση κανείς»

Είναι διαφορετικές οι επιλογές μας κ. Αγγελίδη, εμείς νοιαζόμαστε για το τι θα πληρώνουν οι δημότες μας, εσείς νοιάζεστε για το τι θα εισπράττει ο εργολάβος
Είναι διαφορετικές οι επιλογές μας κ. Αγγελίδη, εμείς νοιαζόμαστε για το τι θα πληρώνουν οι δημότες μας, εσείς νοιάζεστε για το τι θα εισπράττει ο εργολάβος

Νέα ανακοίνωση για το θέμα της Διαχείρισης απορριμμάτων στον Δήμο Σερρών εξέδωσε η Δημοτική Παράταξη του Θεόδωρου Μηλίδη, στην οποία καταφέρεται ευθέως κατά του δημάρχου Σερρών Πέτρου Αγγελίδη κατηγορώντας τον ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα κωλυσιεργούσε και έβρισκε προφάσεις να μην φέρνει το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών στο Δημοτικό Συμβούλιο. Όταν τελικά το έφερε ήταν λιγο πριν υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο του έργου. Η Δημοτική Παράταξη του κ.Θ.Μηλίδη κάνει την σοβαρή καταγγελία ότι: «ο κ. Αγγελίδης θα επιθυμούσε να φθάσει στην υπογραφή των συμβάσεων με τον εργολάβο και να μην το πάρει είδηση κανείς»

Αναλυτικά στην ανακοίνωση της η Δημοτική Παράταξη ΕΠΟΧΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ αναφέρει:

Συζητήθηκε πρόσφατα στο Δημοτικό Συμβούλιο Σερρών το θέμα της Διαχείρισης απορριμμάτων, θέμα εξόχως σημαντικό, δεδομένου ότι θα επηρεάσει τις ζωές μας για τα επόμενα 25 χρόνια. Το θέμα τέθηκε προς ενημέρωση, διότι, αψηφώντας τις εκκλήσεις της αντιπολίτευσης ο κ. Αγγελίδης ως πρόεδρος της ΕΣΑΝΣ και οι υπόλοιποι που μετέχουν στο διοικητικό της συμβούλιο είχαν φροντίσει ήδη να δημιουργήσουν τετελεσμένα. Έσπευσαν πριν εκπνεύσει το 2013 και μαζί του και η αρμοδιότητα της ΕΣΑΝΣ να δεσμεύσουν τον Δήμο σε μία διαδικασία της οποίας οι ολέθριες συνέπειες θα βαρύνουν τα απιδιά και τα εγγόνια μας. Το γιατί επιδείχθηκε τέτοια βιασύνη προκαλεί εύλογους προβληματισμούς.

Ας προσπαθήσουμε όμως να θίξουμε ορισμένες πτυχές του θέματος, τις οποίες παρουσιάσαμε και στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Κατ’ αρχήν πρέπει να επισημάνουμε ότι ο κ. Αγγελίδης με περίσσιο θράσος ισχυρίστηκε στο δημοτικό συμβούλιο ότι είναι η τέταρτη φορά που το θέμα έρχεται προς ενημέρωση, θέλοντας προφανώς να δείξει ότι εξάντλησε όλα τα περιθώρια ενημέρωσης του σώματος. Παρέλειψε βέβαια να πει ότι επί τρεις μήνες πάλευε η παράταξή μας (Απρίλιος – Ιούνιος 2013) προκειμένου να έρθει το θέμα στο Δημ. Συμβούλιο προς ενημέρωση και συναντούσε την πείσμωνα άρνηση της Δημοτικής Αρχής και τελικά αναγκάστηκε να το φέρει στο δημ. Συμβούλιο εν μέσω θέρους και αφού εμείς επιμείναμε και συγκεντρώσαμε τις απαιτούμενες υπογραφές δημοτικών συμβούλων. Εκτίμηση μας είναι ότι ο κ. Αγγελίδης θα επιθυμούσε να φθάσει στην υπογραφή των συμβάσεων με τον εργολάβο και να μην το πάρει είδηση κανείς. Ωστόσο εμείς αισθανόμαστε για ακόμη μία φορά πολιτικά δικαιωμένοι, διότι εμείς πρώτοι αντιληφθήκαμε την σοβαρότητα του θέματος και το αναδείξαμε έγκαιρα, διατυπώνοντας την αντίδρασή μας στην επιχειρούμενη εμπορευματοποίηση των σκουπιδιών.

Η ουσία στο θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων στον Νομό Σερρών είναι ότι με τις επιλογές της ΕΣΑΝΣ οδηγούμαστε στην εμπορευματοποίηση των σκουπιδιών μας και ότι οι δημότες θα πληρώνουν πλέον τα κέρδη του εργολάβου.

Η παράταξή μας αποδεικνύει και στο θέμα αυτό ότι έχει ξεκάθαρο αυτοδιοικητικό στίγμα και ότι παραμένει ακηδεμόνευτη και ανεπηρέαστη από την πολιτική προέλευση πχ του Υπουργού που ήρθε πρόσφατα στις Σέρρες ως συνήγορος της ΕΣΑΝΣ. Με αίσθηση ευθύνης απέναντι στους Δημότες μας, διατυπώσαμε τις θέσεις μας επί του θέματος, έχοντας ως μοναδικό γνώμονα τα συμφέροντας του Δήμου και των Δημοτών μας. Συγκεκριμένα θεωρούμε ότι πρέπει να γίνουν στο θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων άλλες πολιτικές επιλογές. Η ανακύκλωση με διαλογή στην πηγή και οικιακή κομποστοποίηση, βρίσκονται στον Νομό μας σε εμβρυακό στάδιο. Αυτή είναι η διεθνώς αποδεκτή λύση, η ενίσχυση της ανακύκλωσης, αυτό σχεδιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση ως την κύρια επιλογή για την διαχείριση απορριμμάτων. Αναφέρθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο το υπογραμμίζουμε και εδώ ότι η Νέα Υόρκη, από τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα όλου του πλανήτη καθιστά από το 2016 υποχρεωτική την οικιακή κομποστοποίηση, αναρωτιέται λοιπόν κανείς μπορεί να το κάνει η Νέα Υόρκη και δεν μπορούμε εμείς. Αν εφαρμόζονταν στοιχειωδώς αυτές οι πολιτικές, τότε θα μειώνονταν σημαντικά ο όγκος των απορριμμάτων που θα κατέληγαν προς επεξεργασία στο σχεδιαζόμενο εργοστάσιο. Πιθανότατα, κάτω από τους 40.000 τόνους ετησίως. Συνεπώς θα υπήρχε η ανάγκη ενός μικρότερου εργοστασίου, μικρότερου κόστους, τέτοιου που θα μπορούσαν οι Δήμοι του Νομού, μόνοι τους να αναπτύξουν, χωρίς να έχουν την ανάγκη μεγαλοεργολάβων και χωρίς να πληρώνουν τα κέρδη αυτών. Αλλά ακόμη κι αν αυτή η πολιτική φαίνεται στα μυαλά κάποιων ως ουτοπική και θεωρούν δεδομένο ότι πρέπει να γίνει το εργοστάσιο που προτείνει ο εργολάβος και πάλι το κόστος του για τους Δήμους του Νομού δεν είναι απαγορευτικό. Σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο της ΕΣΑΝΣ ο εργολάβος θα καταβάλλει εξ ιδίων για την κατασκευή του εργοστασίου το ποσό των 15.000.000 €, ποσό το οποίο σε καμία περίπτωση δεν είναι απαγορευτικό για τους Δήμους του Νομού και θα μπορούσαν να το καλύψουν ακόμη και με δανεισμό και να αποφύγουμε αυτό στο οποίο τώρα μας έχουν καταδικάσει, να χρηματοδοτούμε δηλαδή επί 25 χρόνια τα κέρδη του εργολάβου.

Ο κ. Αγγελίδης επιδόθηκε στο δημοτικό συμβούλιο, προκειμένου να δικαιολογήσει τις επιλογές του, σε μία προσπάθεια κατατρομοκράτησης των πολιτών, επισείοντας την απειλή προστίμων. Όλη αυτή η ρητορική είναι ανεδαφική και χωρίς καμία ουσία, διότι κανένα πρόστιμο δεν πρόκειται να μας επιβληθεί την στιγμή που έχουμε εξασφαλισμένη άδεια ολοκληρωμένης διαχείρισης στον ΧΥΤΑ Παλαιοκάστρου. Αλλά ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι πρέπει να επιβληθεί το πρόστιμο υπέρ του πράσινου ταμείου, το πρόστιμο αυτό θα φθάσει στην μέγιστη τιμή του το 2020 παρέχοντας μέχρι τότε ικανό χρόνο για την επιτυχία της προτεινόμενης από εμάς πολιτικής. Εξάλλου τα πρόστιμα επιβάλλονται για όσο χρόνο δεν συμμορφώνονται οι δήμοι με τις κοινοτικές οδηγίες, αν συνεπώς εμείς σε ένα ή δύο χρόνια έχουμε ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις μας, πρακτικά δεν τίθεται θέμα προστίμων. Σε κάθε περίπτωση πάντως ακόμη κι αν δεν κάνουμε τίποτε και υποχρεωθούμε να πληρώνουμε πρόστιμα, ακόμη κι αν φθάσουμε στο 2020 οπότε το πρόστιμο θα λάβει την μέγιστη τιμή του, ακόμη και τότε το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων θα είναι όμοιο με αυτό που θα προκύψει από την ανάθεση του έργου με ΣΔΙΤ.

Εν κατακλείδι και για να απαντήσουμε και στα παιδαριώδη επιχειρήματα του κ. Αγγελίδη ότι η αντιπολίτευση είναι μονίμως αρνητική και δεν θέλει να γίνει τίποτε. Αν αυτό κατάλαβε από τις δημόσιες τοποθετήσεις μας και από τις τοποθετήσεις μας στο Δημοτικό Συμβούλιο, λυπούμαστε αλλά μάλλον θα πρέπει να του απονεμηθεί διδακτορικό στον λαϊκισμό.

Εμείς είμαστε αντίθετοι στις επιλογές της ΕΣΑΝΣ διότι δεν θέλουμε ο δημότης μας να πληρώνει τα κέρδη του εργολάβου.

Εμείς είμαστε υπέρ της εντατικοποίησης της ανακύκλωσης με διαλογή στην πηγή και οικιακή κομποστοποίηση, ώστε να μειώνεται διαρκώς η ποσότητα των προς επεξεργασία απορριμμάτων. Εμείς θεωρούμε ότι το όποιο εργοστάσιο επεξεργασίας, που εκτιμούμε ότι πρέπει να είναι μικρότερο από το σχεδιαζόμενο, μπορεί να χρηματοδοτηθεί και κατασκευαστεί από τους Δήμους του Νομού Σερρών, ώστε να περιοριστεί το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων.

Είναι διαφορετικές οι επιλογές μας κ. Αγγελίδη, εμείς νοιαζόμαστε για το τι θα πληρώνουν οι δημότες μας, εσείς νοιάζεστε για το τι θα εισπράττει ο εργολάβος.

Σέρρες 14 Ιανουαρίου 2014

Δημοτική Παράταξη Εποχή Δημιουργίας

Θ. Μηλίδης