ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ για τους ΘΕΑΤΡΟΝΟΜΟΥΣ στο Φεστιβάλ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ 2018!!

για την παράστασή της «Μεταναααάστες ή είμαστε παρά πολλοί πάνω σ’ αυτή την @%*&% τη βάρκα», του Ρουμάνου συγγραφέα Ματέι Βίζνιεκ

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ για τους ΘΕΑΤΡΟΝΟΜΟΥΣ στο Φεστιβάλ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ 2018!!

Η ερασιτεχνική θεατρική ομάδα του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών «Θεατρονόμοι» ταξίδεψε μέχρι τους όμορφους Μολάους Λακωνίας όπου την 12η Ιουλίου 2018 ανέβασε την παράστασή της «Μεταναααάστες ή είμαστε παρά πολλοί πάνω σ’ αυτή την   @%*&%   τη βάρκα»,  του Ρουμάνου συγγραφέα Ματέι Βίζνιεκ, στα πλαίσια του 2ου Πανελλήνιου Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας 2018.

Η παράσταση χαρακτηρίστηκε από τους θεατές «γροθιά στο στομάχι» , ενώ η κριτική επιτροπή του Φεστιβάλ απένειμε στην ομάδα Βραβείο Ειδικής Διάκρισης για τη «φρέσκια και ζωντανή σκηνική απόδοση έργου με ιδιαίτερα επίκαιρη θεματική». Ένα «ξεχωριστό λουλουδάκι στο μπουκέτο του Φεστιβάλ», «ένα μοναδικά επίκαιρο κείμενο με έντονο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, γεμάτο χιούμορ και συγκίνηση, λυρισμό αλλά και δριμύ κυνισμό»,  δοσμένο από τους Θεατρονόμους «που άγγιξαν τις χορδές της ψυχής μας και “κούρασαν” το μυαλό μας» χαρακτήρισαν την παράσταση ο κ.Παναγιώτης Στιβακτάς και η κα Ολυμπία Λαμπούση, μέλη της κριτικής επιτροπής, στην κριτική τους για την παράσταση που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του Φεστιβάλ.

Σύσσωμη η ομάδα θέλει να εκφράσει τη χαρά της για τη συμμετοχή της και να συγχαρεί όλους τους διοργανωτές και εθελοντές του Φεστιβάλ για την άρτια οργάνωση και την άψογη φιλοξενία!!!! Η εμπειρία γνωριμίας και συνεργασίας τόσο με τους ανθρώπους του Φεστιβάλ όσο και με τα μέλη των υπόλοιπων αξιόλογων ομάδων που συμμετείχαν ήταν μοναδική!!!

Σας ευχαριστούμε όλους από καρδιάς!!!!

Για την συμμετοχή αυτή θέλουμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα:

  • *Διασκευή – Σκηνοθεσία: Μαρία Παπανίκου, δικηγόρος.
  • * Τον Δικηγορικό Σύλλογο Σερρών.
  • *τον συγγραφέα του έργου Ματέι Βίζνιεκ, ο οποίος έδωσε την άδειά του για την παρουσίαση του έργου του αφιλοκερδώς.
  • *την μεταφράστρια του έργου Έρση Βασιλικιώτη, η οποία έδωσε την συγκατάθεσή της για την παρουσίαση του έργου.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

  • *τον στιχουργό και τραγουδιστή Σπύρο Γραμμένο, που μας έχει δώσει την άδεια του για την αναπαραγωγή του τραγουδιού  «Τι με κοιτάς».
  • * Τον Δημήτρη Γεωργακούδη για την επιμέλεια της αφίσας και του οπτικού υλικού.
  • * Τον Μπάμπη Γεωργιάδη  και την Σταυρούλα Καραμεσίνη για την επιμέλεια του ήχου.
  • * Τον δημοσιογράφο Γιώργο Σταυρακίδη  για την πολύτιμη βοήθεια του.
  • * Τον Γιώργο Ευθυμιάδη για το φωτογραφικό υλικό και την προβολή της παράστασης.
  • * Τον (πρώην) συνάδελφο, ιδρυτικό μέλος της ομάδας και πάντα φίλο, Νικόλα Πελέκη, για την οικονομική ενίσχυση.
  • * Την Χριστίνα Λαμβδα για την αμέριστη στήριξη και βοήθεια.
  • * Τον Σερραϊκό Τύπο για την προβολή της προσπάθειάς μας.

  • * Τους Χορηγούς μας χωρίς την οικονομική στήριξη των οποίων δε θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε αυτό το ταξίδι:
    • ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ Α.Ε.Β.Ε. «Aca Lighting» ACA lighting,decor& energy (https://acalight.gr/)
    • «ELPIDA Resort & Spa» (www.elpidahotel.eu)
    • ΜΙΚΡΟΖΥΘΟΠΟΙΙΑ ΣΕΡΡΩΝ & ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ Ε.Ε. «VOREIA BEER» (www.sirisbrewery.gr)
    • «VOLTA Bar», Σέρρες.(www.voltabar.gr)
    • «New York Cafe», Σέρρες
    • Ψητοπωλείο «Ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ», Καλύτερος Σέρρες. (https://www.serresdelivery.gr/kaliteros)
    • ΟΡΥΖΟΜΥΛΟΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Α.Ε «AGROTOPOS» (www.anagennisi-rice.gr)
    • ΜΑΝΔΑΛΟΣ ΒΑΣ. ΑΓΓΕΛΟΣ Ακουστικά βαρηκοΐας Κέντρα ΑΚΟΗΣ Μανδαλος – Σέρρες (https://www.otomed.gr)
    • «KouzinaBAR», Σέρρες
    • «BΑΣΑΚΗ» , Σέρρες, (www.vasaki.gr)

Έγραψαν για την παράσταση στην σελίδα του Φεστιβάλ

Το βράδυ της Πέμπτης 12 Ιουλίου οι «Θεατρονόμοι» του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών μάς παρουσίασαν το έργο του Ματέι Βίζνιεκ «Μετανάστες ή Είμαστε πάρα πολλοί σ’ αυτή την @*$&&@* τη βάρκα». Ένας τίτλος από λέξεις έντονα φορτισμένες, τον οποίο οι θεατές υποδέχονται αμφιθυμικά και με ερωτήματα. Κωμωδία; Τραγωδία; Επιθεώρηση; Γέλιο; Θρήνος και σπαραγμός; Ή μήπως παρωδία;

Τελικά λίγο απ’ όλα. Ένα μοναδικά επίκαιρο κείμενο με έντονο εκπαιδευτικό χαρακτήρα, γεμάτο χιούμορ και συγκίνηση, λυρισμό αλλά και δριμύ κυνισμό. Σ’ έναν κόσμο ο οποίος ακροβατεί μεταξύ πραγματικότητας και εφιάλτη, μια βάρκα γεμάτη μετανάστες ή/και πρόσφυγες κατευθύνεται προς την Ευρώπη.

Είναι 115 ανθρώπινες ψυχές που τα παίζουν όλα για όλα ή, καλύτερα, που παίζουν το τελευταίο τους χαρτί προκειμένου να οδηγηθούν είτε σε μια νέα ζωή που να αξίζει να τη ζει κανείς είτε στον θάνατο, ως λύτρωση από μια αδιέξοδη κατάσταση βίου αβίωτου. Χαρακτηριστική στην 3η σκηνή του έργου η στάση των λαθρεπιβατών, που -στο όνομα της Δημοκρατίας- απειλούν να τους ρίξουν στη θάλασσα όταν η βάρκα κινδυνεύει να βουλιάξει και να χαθούν όλοι: Μια βουβή υποταγή που θυμίζει περιγραφές από την ψυχολογία που επικρατούσε καθημερινά στο Άουσβιτς.

Η πρωτόγνωρη σκληρή κατάσταση που διαμορφώνεται στον χάρτη της Ευρώπης, η υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της ανθρώπινης ύπαρξης, η παραμόρφωση της πληροφορίας, η χειραγώγηση της εξουσίας που αμήχανη ψάχνει τη χρυσή τομή για μια πολιτικά ορθή, ανθρωπιστική αλλά και ρεαλιστική ρύθμιση του ζητήματος, η αγοραπωλησία των φόβων και των ελπίδων και τα κάθε είδους συρματοπλέγματα που ορθώνονται για “προστασία” είναι, θα λέγαμε, τα βασικά θέματα που θίγονται σε αυτό το σκληρό έργο του Ρουμάνου Ματέι Βίζνιεκ που πιστεύει ότι “στο σκοτεινό κομμάτι όπου ο άνθρωπος κρύβει τις αντιφάσεις του, μόνον ο καλλιτέχνης έχει πρόσβαση”.

Οι ερασιτέχνες φίλοι μας από τις Σέρρες, οι «Θεατρονόμοι» που άγγιξαν τις χορδές της ψυχής μας και “κούρασαν” (για κάποιους ενοχλητικά, για άλλους λυτρωτικά) το μυαλό μας, ανέδειξαν με τη δική τους ματιά το πρωτοπαιζόμενο αυτό, στη χώρα μας, κείμενο, το οποίο δεν είναι μια εύκολη ιστορία για παιδιά αλλά ένα ουσιαστικό πολιτικό έργο που λέει αλήθειες και που τολμά να δείχνει την ανθρώπινη περιπέτεια χωρίς χάπι εντ.

Τα σκηνικά της παράστασης λιτά (καίρια η επιλογή του βιντεοπροβολέα ώστε ο “Πολιτικός” να ομιλεί μέσω οθόνης με την “Σύμβουλο του πολιτικώς ορθού”) και τα κουστούμια να εναλλάσσονται από το λαμέ και τη γκλαμουριά του κόσμου της TV και της showbiz στην εξαθλίωση ενός Όλιβερ Τουίστ του παρόντος και του μέλλοντος.

Ξεχωριστό λουλουδάκι στο μπουκέτο του φετινού μας φεστιβάλ η παράσταση αυτή.

Παναγιώτης Στιβακτάς, Ολυμπία Λαμπούση

(Υπεύθυνη Θεατρικού Εργαστηρίου Νέων Δήμου Μονεμβασίας)

 

ΒΡΑΒΕΙΑ

Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: “Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος” του Ιάκωβου Καμπανέλη (θεατρική ομάδα Συλλόγου Μικρασιατών Πτολεμαΐδας “Η Μικρά Ασία”)

Β΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: “Το Πανηγύρι” του Δημήτρη Κεχαΐδη (Θεατρικός και Πολιτιστικός Σύλλογος «Σχήμα Ογχηστός» Αλιάρτου Βοιωτίας)

Γ΄ ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: “Ο Μανδραγόρας” του Νικολό Μακιαβιέλι (θεατρική ομάδα πολιτιστικού συλλόγου Ακράτας «Αναγέννησις»)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ: Απονέμεται στον Κωνσταντίνο Ιωαννίδη, για την παράσταση “Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος” του Ιάκωβου Καμπανέλη (Σύλλογος Μικρασιατών Πτολεμαΐδας “Η Μικρά Ασία”).

ΒΡΑΒΕΙΟ ΣΚΗΝΙΚΩΝ: Απονέμεται στη Βενετία Νάση, για την παράσταση “Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος” του Ιάκωβου Καμπανέλη (Σύλλογος Μικρασιατών Πτολεμαΐδας “Η Μικρά Ασία”).

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ: Απονέμεται στη Μαγδαληνή Σίγα, για την παράσταση “Ο Φιάκας” του Δημοσθένη Μισιτζή (Θεατρικά Εργαστήρια “Μελίνα Μερκούρη” Δήμου Νεάπολης Συκεών).

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΑΝΔΡΙΚΟΥ ΡΟΛΟΥ: Απονέμεται στον Μάκη Δαβιδόπουλο, για τον ρόλο του Δημήτριου στην παράσταση “Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος” του Ιάκωβου Καμπανέλη (Σύλλογος Μικρασιατών Πτολεμαΐδας “Η Μικρά Ασία”).

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΡΟΛΟΥ: Απονέμεται στην Κατερίνα Γεωργούλα, για τον ρόλο της Ανυούλα στην παράσταση “La Nonna” του Ρομπέρτο Κόσα (Θεατρική Ομάδα Μεγαλόπολης).

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ: Απονέμεται στη θεατρική ομάδα του Πολιτιστικού Συλλόγου Άρτας “Ο Μακρυγιάννης”, για την παράσταση “Ο Θεός της Σφαγής” της Γιασμίνα Ρεζά – Ποσοστό επί των ψηφισάντων: 19%. Ακολουθούν «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» με 14% και «Οι 12 Ένορκοι» επίσης με 14%!)

ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ · Στον Κώστα Γρούμπα για τον ρόλο του Μισέλ στην παράσταση “Ο Θεός της Σφαγής” της Γιασμίνα Ρεζά (Πολιτιστικός Σύλλογος Άρτας “Ο Μακρυγιάννης”) ·

Στον Δημήτριο Βλάχο για τον ρόλο του Μάκη στην παράσταση “Τα Ραδίκια ανάποδα” του Γιώργου Γαλίτη (Θεατρικό Εργαστήρι Διστόμου “Θεατροφρένεια”) ·

Στη Στέλλα Γιαλετζή για τον ρόλο της Ευανθίας στην παράσταση “Ο Φιάκας” του Δημοσθένη Μισιτζή (Θεατρικά Εργαστήρια “Μελίνα Μερκούρη” Δήμου Νεάπολης Συκεών) ·

ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΣΗ “Για τη φρέσκια και ζωντανή σκηνική απόδοση έργου με ιδιαίτερα επίκαιρη θεματική”: Στη Θεατρική Ομάδα του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών «Θεατρονόμοι» για την παράσταση “Μεταναααάστες ή Είμαστε πάρα πολλοί πάνω σ’ αυτή την @$&$@ τη βάρκα” του Ματέι Βίζνιεκ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Παπανίκου · 

ΕΠΑΙΝΟΣ “Πρωτότυπης Μουσικής Επένδυσης με ζωντανή απόδοση επί σκηνής”: Στον Βασίλη Ρίζο και τους μουσικούς Γιώργο Γελέκα και Χρήστο Γελέκα για την παράσταση “Επτά επί Θήβας” του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Ντίνας Αβαγιανού ·

ΕΠΑΙΝΟΣ “Μουσικής Επιμέλειας Παράστασης”: Στον Θανάση Αντωνίου για την παράσταση “Το Πανηγύρι” του Δημήτρη Κεχαΐδη σε σκηνοθεσία του ιδίου