Εντυπωσίασε η Ερασιτεχνική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών με την «Πριγκίπισσα και το μπιζέλι» (120 φωτος)

Εντυπωσίασε η Ερασιτεχνική σκηνή του ΔΗΠΕΘΕ Σερρών με την «Πριγκίπισσα και το μπιζέλι» (120 φωτος)

Ένα από τα πιο γνωστά κι αγαπημένα παραμύθια του Χάνς Κρίστιαν Άντερσεν «Η Πριγκίπισσα και το μπιζέλι» σε διασκευή και δραματοποίηση της Μαρίας Γουλή,  είχαν την τύχη να απολαύσουν οι θεατές που γέμισαν την αίθουσα του Δημοτικού Θεάτρου Αστέρια την περασμένη Κυριακή 13/01/2019.

Το Α’ τμήμα της Ερασιτεχνικής σκηνής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της ηθοποιού και Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του ΔΗΠΕΘΕ Καλλιόπης Ευαγγελίδου, παρουσίασαν μια ενδιαφέρουσα σύμπραξη μαθητών Λυκείου και ενηλίκων ερασιτεχνών.

Στην παράσταση συμμετείχε ο εκπαιδευτικός Κυριάκος Θεοδωρίδης με τις πρωτότυπες κατασκευές του για το μαύρο θέατρο, το τμήμα μοντέρνου χορού της Σχολής Χορού της Ναταλί Θεοδωρίδου, ενώ τραγουδούσε η μαθήτρια του μουσικού σχολείου Σερρών Λίνα Κιοσσέ.

Η διάσημη ιστορία του Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι, που μιλά για την πριγκίπισσα που ήταν τόσο ευαίσθητη ώστε να ενοχλείται από ένα μπιζέλι κρυμμένο κάτω από αλλεπάλληλα στοιβαγμένα στρώματα, ενέπνευσε τον Αυστριακό συνθέτη Ερνστ Τοχ (Βιέννη, 1887 – Καλιφόρνια, ΗΠΑ, 1964), ο οποίος έγραψε το 1927 μια παιδική όπερα σε λιμπρέτο του Μπέννο Έλκαν.

Η ιστορία του έργου έχει ως εξής: 

Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας Πρίγκιπας που ήθελε να παντρευτεί μια αληθινή πριγκίπισσα. Όσο όμως κι αν έψαχνε δεν μπορούσε να βρει την ιδανική. Ένα βράδυ ξεσπάει μια τρομερή καταιγίδα. Μια νεαρή κοπέλα βρεγμένη και ξυπόλυτη εμφανίζεται στο παλάτι λέγοντας ότι είναι πριγκίπισσα. Μόλις τη βλέπει, ο Πρίγκιπας την ερωτεύεται κεραυνοβόλα. 

Η Βασίλισσα όμως θέλει να σιγουρευτεί για την ευγενή καταγωγή της κοπέλας, ενώ τη λύση βρίσκει η Παραμάνα, που σκαρφίζεται ένα εντελώς παράδοξο σχέδιο. Προτείνει να βάλουν ένα μπιζέλι κάτω από το στρώμα του κρεβατιού της, για να δουν αν θα την ενοχλήσει. Όλοι συμφωνούν. Η Πριγκίπισσα κουρασμένη ανεβαίνει στην κορυφή των πουπουλένιων στρωμάτων της για να κοιμηθεί. Όμως κάτι την ενοχλεί. Το παλάτι αναστατώνεται με τις φωνές της. Η Βασίλισσα καταλαβαίνει ότι το σχέδιο πέτυχε και ανακοινώνει σε όλους ενθουσιασμένη ότι η νεαρή κοπέλα είναι μια αληθινή πριγκίπισσα. Χαρά και ευτυχία πλημμυρίζει τις αίθουσες του παλατιού: η Πριγκίπισσα είναι αληθινή, το μπιζέλι το απέδειξε! 

Η πριγκίπισσα και το μπιζέλι, 91 χρόνια μετά την πρώτη της παρουσίαση, έχει καταφέρει να αναγνωριστεί ως μια διαχρονική παιδική όπερα με μουσική μεγάλης συναισθηματικής έντασης, ακριβώς γιατί κάτω από την πρώτη ανάγνωση του παραμυθιού πραγματεύεται, χωρίς εκπτώσεις, σημαντικά ζητήματα, όπως την έννοια της αληθινής καταγωγής, τις σκοτεινές όψεις της φύσης των ανθρώπων που είναι στην εξουσία, την ανάγκη των ανθρώπων να βρουν την αληθινή αγάπη, ειδικά στη νεαρή ηλικία.

Τα σκηνικά

Οι κατασκευές του σκηνικού της παράστασης έγιναν από την εκπαιδευτικό Πηνελόπη Καλαμπαλίκα υπό την καθοδήγηση της σκηνογράφου Λιάνας Σπυριδωνίδου και οι ζωγραφικές λεπτομέρειες φιλοτεχνήθηκαν από τον εικαστικό Δημήτρη Μπραικίδη.

Στην παράταση συμμετείχαν οι :

Πηνελόπη Καλαμπαλίκα, Σοφία Χαραλάμπους, Ευαγγελία Γκένιου, Σοφία Τσαβλίδου, Κική Αθανασέλη, Θωμαή Θεοδωρίδου, Ιωάννα Πασχάλη, Μάριος Χαρμάνας, Βασίλης Ψιλόπουλος, Αλεξάνδρα Κουντουρά, Αλέξανδρος Βλάχος, Λάζαρος Φραγκίδης, Κατερίνα Ανθουλάκη, Ελένη Σούζα, Νατάσα Καραγεωργίου, Κική Εμμανουηλίδου, Αναστασία Πουικλή.

Φωτορεπορτάζ από την παράσταση στη σελίδα μας στο facebook

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2034787123274886&type=1&l=a2abaef518