X

Επιμελητήριο Σερρών: ΟΧΙ στα νέα διόδια !

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα Σάββατο 02/06/2018 στο Επιμελητήριο Σερρών, κατόπιν πρόσκλησης του Προέδρου του Επιμελητηρίου Σερρών, Χρήστου Μέγκλα, προς Αρχές και Φορείς έγιναν τοποθετήσεις επί του θέματος από τους Βουλευτές Φ. Αραμπατζή και Α. Μεγαλομύστακα, από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Α. Τζιτζικώστα και διαβάστηκαν επιστολές των Βουλευτών Κώστα Καραμανλή και Μ. Τζελέπη, ενώ τοποθετήθηκαν επίσης ο εκπρόσωπος της Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης)Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά, Δαμιανός Δουράκης και της Βουλευτή Αφροδίτης Σταμπουλή, Θένια Χαλαμπίδου.

Τις θέσεις τους εξέφρασαν οι Δήμαρχοι που συμμετείχαν, Αγνή Δουβίτσα – Βισαλτίας, Δ. Νότας– Εμ. Παππά,  και Φώτης Δομουχτσίδης – Σιντικής, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Σερρών, Η. Γκότσης, και οι Αντιδήμαρχοι Ηράκλειας, Πασχαλιάς και Νέας Ζίχνης Α. Βουβούσης.

Το λόγο πήραν και εξέφρασαν τις απόψεις τους οι εκπρόσωποι των επιστημονικών Συλλόγων, καθώς και των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων και των παραγωγικών τάξεων που συμμετείχαν, καθώς και ο δικηγόρος Ι. Γιάντσιος εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής Σερρών για τα διόδια.

Στη σύσκεψη παρέστησαν επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Σερρών, Ι. Μωυσιάδης και ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου ΠΚΜ, Π. Σπυρόπουλος, ενώ επιστολή έστειλε και ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θ. Μαρκόπουλος.

Στοιχεία και παρεμβάσεις από το ΕΒΕΣ

Ξεκινώντας τη σύσκεψη ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, αφού παρουσίασε στοιχεία της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης του Ν. Σερρών, έκανε αναφορά στις παρεμβάσεις του Επιμελητηρίου με τις τρεις επιστολές για το θέμα προς τον αρμόδιο Υπουργό, Χ. Σπίρτζη, επί των οποίων, όπως είπε, δεν υπήρξε απάντηση από το Υπουργείο.

Τα νέα διόδια – 13.000.000€ ανά έτος η επιβάρυνση στο ν.Σερρών

Ο κ. Μέγκλας έδειξε χάρτες με τη χωροθέτηση των διοδίων (σε Στρυμονικό, Ωραιόκαστρο και Κερδυλλίων) βάσει των Κ.Υ.Α., καθώς και στοιχεία για τα εκτιμώμενα τέλη των διοδίων και ανέλυσε την εκτιμώμενη από το Επιμελητήριο εκροή χρημάτων από το Ν. Σερρών, η οποία φτάνει τα 13.000.000 ευρώ τον χρόνο!!!

Νέες επιβαρύνσεις για την οικονομία του ν.Σερρών

Ο Πρόεδρος ανέπτυξε τη θέση του Επιμελητηρίου ότι η επιβάρυνση που έρχεται από τα νέα διόδια στο Ν. Σερρών είναι άδικη για την οικονομία του Νομού, η οποία δεν μπορεί να επιβαρυνθεί περαιτέρω, λόγω του χαμηλού ΑΕΠ, σε αντίθεση με αυτό που θα ήθελε ο επιχειρηματικός – και όχι μόνον – κόσμος, δηλαδή να υπάρχουν τρόποι για αύξηση του ΑΕΠ και συγκράτηση του πληθυσμού και ειδικά των νέων.

Χωρίς παράπλευρη οδό

Επίσης αναφέρθηκε στο ότι είναι άδικο να πληρώνεται ένα τίμημα για τη χρήση του δρόμου, που κατά 50% φιλοξενεί και εξυπηρετεί ξένους με αυξανόμενο αριθμό, οι οποίοι εισέρχονται στη χώρα ή για τουριστικούς ή για εμπορικούς σκοπούς, από τη στιγμή μάλιστα που ο δρόμος είναι  μονόδρομος για τους μετακινούμενους, χωρίς να υπάρχει παράπλευρη οδός, που θα μπορούσε να τη χρησιμοποιήσει κάποιος κάτοικος του Ν. Σερρών ‘ και βέβαια ούτε υπάρχει σιδηρόδρομος ώστε σε μικρό χρονικό διάστημα να γίνεται μετακίνηση και μεταφορά προς και από τη Θεσσαλονίκη.

Όπως είπε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, επειδή είμαστε στην ίδια Περιφέρεια με τη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούμε τα Νοσοκομεία, το Λιμάνι, και πάρα πολλά από όσα αυτή διαθέτει ως το κέντρο της Περιφέρειάς μας.

Κίνητρα και όχι διόδια – ερχονται 2000… απολύσεις!

Η εκτίμηση του Επιμελητηρίου είναι ότι πρέπει να δοθούν κίνητρα στο Ν. Σερρών και όχι να επιβαρύνεται με αυξημένα χιλιόμετρα και τιμήματα πληρωμής διοδίων. Επίσης, κατά τη γνώμη του Επιμελητηρίου είναι άμεση ανάγκη, σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν από το Επιμελητήριο να εξαιρεθούν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις από την καταβολή του τέλους διοδίων σε όλο το μήκος των αξόνων από τις Σέρρες προς τη Θεσσαλονίκη, φυσικά να γίνει παράλληλη οδός για δυνατότητα επιλογής, και πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα το ζήτημα.

Η εκτίμηση του Επιμελητηρίου είναι ότι τουλάχιστον 2000 εργαζόμενοι που μετακινούνται από Σέρρες προς Θεσσαλονίκη θα απολυθούν, διότι θα αδυνατούν οι σερραϊκές επιχειρήσεις να πληρώνουν τα διόδια αυτά για τα αυτοκίνητά τους και να πηγαίνουν με αυξημένο κόστος στη Θεσσαλονίκη,  θα προσληφθούν εργαζόμενοι από εταιρείες της Θεσσαλονίκης αντί αυτών που πηγαίνουν καθημερινά από Σέρρες.

Επίσης τα συνεργεία αυτοκινήτων θα χάσουν αρκετά χρήματα, θα αυξηθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό το κόστος των εμπορευμάτων, αφού αυξάνονται οι μεταφορές, και θα χαθούν πωλήσεις από τις σερραϊκές επιχειρήσεις, από τις οποίες πολλές θα κλείσουν, σε συνέχεια των 8000 επιχειρήσεων που έχουν ήδη κλείσει τα τελευταία χρόνια.

Ο Νομός Σερρών που υπολείπεται κατά 1,2 δις ευρώ το χρόνο

Συνεχίζοντας ο κ. Μέγκλας τόνισε ο Νομός Σερρών που υπολείπεται κατά 1,2 δις ευρώ το χρόνο από το μέσο όρο των νομών της Ελλάδας όσον αφορά το ΑΕΠ δεν μπορεί να μην παίρνει τίποτα από την διέλευση του φυσικού αερίου, ούτε από τα υπάρχοντα διόδια για τους ξένους, οι οποίοι διέρχονται το νομό.

Για όλους αυτούς τους λόγους το Επιμελητήριο προτείνει να μην γίνουν άλλα διόδια, και να αποδίδονται έσοδα στο Νομό Σερρών από τη διέλευση ξένων οχημάτων από τα υπάρχοντα διόδια.

Με την άποψη του Επιμελητηρίου να μην γίνουν άλλα διόδια, συμφωνούν σχεδόν όλοι.

ανεξάρτητος :

Τα σχόλια απενεργοποιημένα