ΕΠΚΑΣ: Αγορά σχολικών ειδών – μια ευχάριστα υπεύθυνη διαδικασία

ΕΠΚΑΣ: Αγορά σχολικών ειδών – μια ευχάριστα υπεύθυνη διαδικασία

σχολικά-2Η έναρξη της σχολικής χρονιάς κάθε Σεπτέμβρη σηματοδοτεί και τη διάθεση πολλών καταναλωτών να αγοράσουν σχολικά είδη. Οι διαφημίσεις, η απαίτηση των μαθητών για κατανάλωση προϊόντων που δε θεωρούνται απαραίτητα και η διάθεση των γονέων να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες των παιδιών, τους οδηγούν τις περισσότερες φορές σε περιττές αγορές μεγαλύτερου χρηματικού ποσού από εκείνου, που θα μπορούσε να διαθέσει μια οικογένεια.

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Σερρών στην προσπάθεια εκπαίδευσης ορθής καταναλωτικής συμπεριφοράς συστήνει τα παρακάτω:

  • Οι αγορές σχολικών προϊόντων είναι ορθότερο να γίνονται μετά την έναρξη του σχολικού έτους και αφού δοθούν από τους εκπαιδευτικούς οι πιθανές λίστες με ό,τι απαιτείται για τη νέα σχολική χρονιά.
  • Κάνουμε έρευνα αγοράς και συγκρίνουμε τιμές προϊόντων μαζί με το παιδί, ώστε να ευαισθητοποιηθεί στην υπεύθυνη κατανάλωση, να αντιληφτεί τις οικογενειακές οικονομικές δυνατότητες και να μην παρασύρεται από πολύχρωμα περιττά προϊόντα ή διαφημίσεις.
  • Προτιμούμε προϊόντα που φέρουν τη ειδική σήμανση CE, που αναγράφεται η σύστασή τους, η ηλικία στην οποία απευθύνονται και η χώρα προέλευσής τους
  • Προσέχουμε ιδιαίτερα τη σχέση ποιότητας και τιμής προϊόντος. Αν τα αρχικά μας κριτήριά είναι μόνο οικονομικά, καλό είναι να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, ώστε οι επιλογές μας να μην μας επιβαρύνουν διπλά ή πολλαπλά εξαιτίας της κακής ποιότητας των ειδών
  • Πολλές φορές οι τιμές των διαφημιζόμενων προϊόντων είναι ιδιαίτερα αυξημένες σε σχέση με άλλα ανάλογης ποιότητας αλλά χαμηλότερης τιμής.
  • Αποφεύγουμε προϊόντα με έντονη οσμή (γόμες, μολύβια και ό,τι πιθανόν να βάζει στο στόμα του το παιδί) αν δεν είμαστε βέβαιοι για τις χημικές ουσίες από τις οποίες έχουν κατασκευαστεί.
  • Η επιλογή της σχολικής τσάντας προτείνουμε να γίνεται με κριτήριο τα ανατομικά της χαρακτηριστικά, την αναλογία μεγέθους και σωματότυπου του παιδιού και το βάρος της.
  • Αγοράζουμε σχολικά προϊόντα με κατάλογο που έχουμε δημιουργήσει με τη βοήθεια του παιδιού και στοχεύουμε -στο πλαίσιο της ορθής καταναλωτικής συμπεριφοράς- να παραμείνουμε στην αγορά των προϊόντων του καταλόγου μας. Η συμμετοχή του παιδιού στη διαδικασία αγοράς των σχολικών προϊόντων είναι απαραίτητη.
  • Είναι καλό να εξηγήσουμε στο παιδί μας, ότι τα σχολικά είδη είναι εργαλείο μάθησης και όχι μέσο επίδειξης.

• Όταν μπορείτε, να προμηθεύεστε Ελληνικά σχολικά είδη.