Ευρυαγγείες: Τι χρειάζεται να κάνετε για να προλάβετε την εμφάνισή τους

Ευρυαγγείες: Τι χρειάζεται να κάνετε για να προλάβετε την εμφάνισή τους

Ταλαιπωρούν πιο συχνά τον γυναικείο πληθυσμό, χωρίς να διαδραματίζει ιδιαίτερο ρόλο η ηλικία. Τόσο οι ευρυαγγείες όσο και οι κιρσοί εμφανίζονται κυρίως στο δέρμα των ποδιών, συνήθως δεν παρουσιάζουν συμπτώματα, αλλά προκαλούν αισθητικό πρόβλημα στις ασθενείς που κινητοποιούνται ώστε να το αποκαταστήσουν με ιατρική θεραπεία.

Γιατί εμφανίζονται ευρυαγγείες στα γυναικεία πόδια;

Οι ευρυαγγείες στα κάτω άκρα αποτελούν φλεβολογικό πρόβλημα και όχι δερματολογικό, όπως έχουν την εντύπωση αρκετοί ασθενείς. Συνιστούν την πρώτη εκδήλωση της ύπαρξης φλεβικής νόσου στον οργανισμό και σε πολλές περιπτώσεις είναι κληρονομικές.

Η γενετική προδιάθεση, ή κληρονομικότητα, συνιστά τον πιο συνηθισμένο λόγο εμφάνισης ευρυαγγειών. Άλλες αιτίες που ευνοούν την εμφάνιση των ευρυαγγειών είναι:

Ορθοστασία

Όταν στέκεστε ακίνητη σε όρθια στάση ή η εργασία σας απαιτεί πολύωρη ακίνητη ορθοστασία είναι πιθανό να εμφανίσετε ευρυαγγείες στα πόδια σας.

Παχυσαρκία

Τα παραπάνω κιλά στο σωματικό βάρος μπορεί να συμβάλλουν στην εμφάνιση ευρυαγγειών, καθώς το επιπλέον βάρος καταπονεί το φλεβικό σύστημα των ποδιών.

Ορμονικές διαταραχές

Υπάρχουν περίοδοι στη ζωή των γυναικών οπότε συντελούνται σημαντικές ορμονικές μεταβολές, που επηρεάζουν το φλεβικό σύστημά τους. Η περίοδος της εφηβείας, η εγκυμοσύνη και η εμμηνόπαυση ευνοούν τις ευρυαγγείες να εμφανιστούν.

Τι μπορείτε να κάνετε για να προλάβετε τις ευρυαγγείες

Αν υποψιάζεστε ότι έχετε προδιάθεση για την εκδήλωση φλεβικής νόσου ή αν τα πρώτα σημάδια των ευρυαγγειών έχουν αρχίσει να φαίνονται στο δέρμα των ποδιών σας, τότε είναι απαραίτητο να απευθυνθείτε σε χειρουργό με ειδίκευση στις παθήσεις των φλεβών.

Είναι πρωταρχικό να ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής, με σωστή διατροφή και τακτική άσκηση προκειμένου να προλάβετε την εμφάνιση των ευρυαγγειών ή την εξέλιξή τους.

Εντάξτε την άσκηση στην καθημερινότητά σας!

Η σωματική άσκηση συνδράμει στη σωστή κυκλοφορία του αίματος και στην αποσυμφόρηση του φλεβικού συστήματος. Προλαμβάνει την παχυσαρκία καθώς ενδυναμώνει τους μυς. Η κολύμβηση και η αερόβια άσκηση αποτελούν τις καλύτερες επιλογές αλλά και το καθημερινό ζωηρό περπάτημα είναι αποτελεσματικό.

Πείτε «όχι» στην ορθοστασία, «ναι» στην κίνηση!

Προσπαθήστε να μην στέκεστε όρθιοι για πολλές ώρες χωρίς να κινείστε καθώς αυξάνεται η φλεβική πίεση στα πόδια σας. Αν η φύση της δουλειάς σας απαιτεί ορθοστασία, μεριμνήστε ώστε να κινείστε όσο το δυνατόν περισσότερο για να ενισχύετε την κυκλοφορία του αίματος.

Κρατήστε τα ψηλά τακούνια για εκδηλώσεις!

Είναι αλήθεια πως τα παπούτσια με ψηλά τακούνια κολακεύουν τα πόδια σας και αναδεικνύουν το σώμα σας. Ωστόσο, είναι προτιμότερο να φοράτε ψηλοτάκουνα σε ιδιαίτερες περιστάσεις και όχι στην καθημερινότητά σας. Η σωστή κυκλοφορία του αίματος στα πόδια σας παρεμποδίζεται από την καταπόνηση που αυτά υφίστανται, ισορροπώντας πάνω σε ψηλά τακούνια.