ΚΕ.Π.ΚΑ.: Η κρίση σκότωσε την κατανάλωση

εκπτώσεις-καταναλωτήςΤο ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών και η εταιρία ερευνών και επικοινωνίας TOTHEPOINT έδωσαν σήμερα, συνέντευξη τύπου, για την ανακοίνωση αποτελεσμάτων έρευνας, με θέμα: «Οι επιπτώσεις της κρίσης στους καταναλωτές». Στην έρευνα, συμμετείχαν 1.004 καταναλωτές, από το Νομό Θεσσαλονίκης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε, το χρονικό διάστημα 19-24 Απριλίου 2013. Το δείγμα σταθμίστηκε εκ των υστέρων, ως προς το φύλο και την ηλικία.

Τα σημαντικότερα  ευρήματα της έρευνας είναι:

  1. 94,6% των καταναλωτών έχουν μειώσει, γενικά την κατανάλωση, τον τελευταίο χρόνο.
  2. Από αυτούς, που δήλωσαν ότι έχουν μειώσει την κατανάλωση, 71,7% μείωσε τις αγορές ένδυσης – υπόδησης, το 57,3% τη διασκέδαση, το48,4% την αγορά τροφίμων, το 21,2% τις μετακινήσεις κ.λπ.
  3. Είναι χαρακτηριστικό ότι 7 στους 10 καταναλωτές, με μηνιαίο εισόδημα κάτω από 600 ευρώ, μείωσαν την αγορά τροφίμων.
  4. Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 40,3% χρησιμοποιούν την τιμή, ως πρώτο και βασικό κριτήριο, για τις αγορές τροφίμων.

Το γεγονός  αυτό συνδέεται, με τα πρόσφατα σκάνδαλα, με τα «μαϊμού» απορρυπαντικά και  καλλυντικά, με το αλογίσιο κρέας και  με πολλά άλλα.

  1. Οι καταναλωτές, σε ποσοστό 57,3% θεωρούν ότι γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Όμως, όταν ερωτήθηκαν, για το τι δικαιούνται, σε περίπτωσηαγοράς ελαττωματικού προϊόντος, απάντησε εύστοχα μόνο το 7,1%.

Το πλήρες κείμενο  της έρευνας είναι διαθέσιμο, στην ιστοσελίδα του ΚΕ.Π.ΚΑ., στην κατηγορία  «Υποστήριξη» και υποκατηγορία «Αρχείο Ερευνών».