Η ΚΡΙ – ΚΡΙ φουλάρει μηχανές για εξαγωγές και πρωτιές!

το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι που παράγεται στην Ελλάδα με εγχώριο γάλα κερδίζει έδαφος παρά το αυξημένο της τιμής σε σχέση με τα άλλα.

Η  ΚΡΙ – ΚΡΙ φουλάρει μηχανές για εξαγωγές και πρωτιές!

Με στόχο να φτάσουν οι εξαγωγές το 50% του τζίρου της τα επόμενα χρόνια η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι – Κρι  σχεδιάζει μια σειρά από προσεκτικά βήματα. Η πρώτη κίνηση έχει να κάνει με λανσάρισμα στη διεθνή αγορά των επώνυμων προϊόντων της και δη του στραγγιστού γιαουρτιού καθώς και με του λειτουργικού της γιαουρτιού super spoon. Σημειώνεται ότι το 2017 οι εξαγωγές έτρεξαν με ρυθμό που έφτασε  το 72%, ενώ τα τελευταία 8 χρόνια η μέση αύξηση ήταν στο 24%.

 

Του συνεργάτη μας Γιώργου Αλεξάκη

Έτσι, ήδη, στα σκαριά είναι συμφωνία με μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Βρετανίας, όπου θα τοποθετηθεί το προϊόν άμεσα και θα γίνουν στοχευμένες προωθητικές ενέργειες. Μέσα από αυτή την κίνηση η εταιρία επιδιώκει την αύξηση της αξίας των εξαγόμενων προϊόντων και την ανάδειξη των επωνύμων προϊόντων της στο εξωτερικό. Βέβαια η η Κρι – Κρι έχει εμπεδωμένες σχέσεις με το λιανεμπόριο καθώς έχει ισχυρή παρουσία, ειδικά σε Μ. Βρετανία και Ιταλία, με προϊόντα κυρίως ιδιωτικής ετικέτας, που όμως παραπέμπουν στο αυθεντικό Ελληνικό γιαούρτι αλλά και στην τοπικότητα της παραγωγής.

«Στην Αγγλία και την Ιταλία είμαστε ισχυρά παρόντες στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Λανσάρουμε το Στραγγιστό με την επωνυμία Κρι Κρι. Θέλουμε να κεφαλαιοποιήσουμε τη συνεργασία με λιανέμπορους» τόνισε μιλώντας χτες σε δημοσιογράφους και παράγοντες της αγοράς ο  πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός  Π.Τσινάβος της εταιρίας.

Τα μερίδια εξαγωγών

Αξίζει να σημειωθεί ότι η  αγορά  της Μ. Βρετανίας  απορροφά  το  45%  των εξαγωγών  η Ιταλία   το 11%  η Γερμανία το 7%  η FYROM το  6% η  Κύπρος  το 4%  στο Ιράκ  4%  η Ολλανδία   το 3%. Συνολικά η αγορά γιαουρτιού (αυθεντικό Ελληνικό κι ελληνικού τύπου κτλ) καταγράφει στην Ευρώπη τζίρο  1 δις. ευρώ με το μερίδιο των ελληνικών επιχειρήσεων (ΦΑΓΕ και Κρι – Κρι)  να είναι  περίπου στο 20%  δηλαδή περίπου στα 200 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο το αυθεντικό ελληνικό γιαούρτι που παράγεται στην Ελλάδα με εγχώριο γάλα κερδίζει έδαφος παρά το αυξημένο της τιμής σε σχέση με τα άλλα. Γι΄ αυτό και η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία επιδιώκει να αξιοποιήσει το ρεύμα αυτό και να λανσάρει τα δικά της επώνυμα προϊόντα.

Πλάνο συνέχειας

Το επόμενο βήμα ειδικά για την αγορά της Μ. Βρετανίας (που ανέρχεται συνολικά κοντά στα 280 εκατομμύρια ευρώ την ώρα που η Ελληνική είναι στα 180 εκατομμύρια) είναι η διαμόρφωση ενός πλάνου συνέχειας λόγω Brexit. Όπως ανέφερε η εταιρία είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τυχόν προσκόμματα στις εξαγωγές, προφανώς με τη λειτουργία σχήματος με έδρα τη Γηραιά Αλβιόνα ενώ δεν αποκλείει την ίδρυση παραγωγικής μονάδας εκεί εφόσον η Κρι – Κρι αποκτήσει τη σχετική κρίσιμη μάζα σε επίπεδο πωλήσεων στην εκεί αγορά.

Αυτή τη στιγμή στέλνει τα προϊόντα της σε 24 χώρες, ενώ από το σύνολο της παραγωγής της, το 33% αποτελείται από private label προϊόντα και το υπόλοιπο 77% από επώνυμα προϊόντα. Υπολογίζεται, μάλιστα, ότι το ύψος των εξαγωγών της εταιρείας στη διάρκεια του 2017 ανέρχεται στα 24 εκατ. ευρώ, έναντι 16,6 εκατ. ευρώ το 2016 και 12,5 εκατ. ευρώ το 2015. Σημειώνεται ότι η Κρι Κρι στη Μεγάλη Βρετανία διατηρεί συνεργασία με όλες τις μεγάλες αλυσίδες, Marks & Spencer, Waitrose, Tesco, Sainsbury’s, Aldi και Coop.

Επενδύσεις κι επενδυτές

Παράλληλα η Κρι Κρι υλοποιεί τη διετία 2017 -19 ένα επενδυτικό πρόγραμμα 18 εκατομμυρίων με εκσυγχρονισμό μονάδων και στήριξη του δικτύου της. Μάλιστα και στην Ελλάδα βάζει ψηλά τον πήχη θέλοντας να κερδίσει την πρώτη θέση.  Οι πωλήσεις  της εταιρείας αναμένεται  φέτος  να αυξηθούν σε διψήφιο  ποσοστό  και  οι προσδοκίες  είναι  να διατηρήσουν και στο δεύτερο  εξάμηνο  του ρυθμούς  του 17,5% που σημείωσε  στο πρώτο εξάμηνο του έτους.

Οι πωλήσεις  της  εταιρείας  αναμένεται να διαμορφωθούν στα 81  εκατ. ευρώ  φέτος  από  67 εκατ. ευρώ πέρυσι. Πάντως το 2010 οι πωλήσεις της εταιρείας έφθαναν τα 47, 2 εκατ. ευρώ το 2010 σημειώνοντας  αύξηση  71,6%  σε διάστημα έξι ετών. «Αυτή τη στιγμή, κατέχουμε τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά γιαουρτιού και τουλάχιστον το 70% των εσόδων της εταιρείας προέρχεται από το γιαούρτι», σημείωσε ο κύριος Τσινάβος.

Άλλη μια κίνηση της διοίκησης της Κρι Κρι είναι η προσέλκυση  επενδυτικών κεφαλαίων μέσα από διάθεση μειοψηφικού πακέτου μετοχών. Πρόσφατα μετείχε σε σχετικό road show στο Λονδίνο Πάντως χτες ο κ. Τσινάβος ξεκαθάρισε ότι σε περίπτωση στρατηγικού επενδυτή η οικογένειά του θα διατηρήσει την πλειοψηφία και το management της γαλακτοβιομηχανίας.

Σύμφωνα  με πληροφορίες σήμερα το 21%  των μετοχών  είναι σε διασπορά  εκ των οποίων το 5%  βρίσκεται  σε  ξένους  επενδυτές , ενώ η μερισματική πολιτική  θα διατηρηθεί  για την οικονομική χρήση  του 2017. Πέρυσι η μερισματική απόδοση  διαμορφώθηκε στο 3%  με το  μέρισμα  της οικονομικής  χρήσης  που διανεμήθηκε   να ανέρχεται  στα 9 λεπτά του  ευρώ.

Το σερραϊκό γάλα είναι το πλεονέκτημα

η διευθύντρια Marketing της ΚΡΙ-ΚΡΙ κυρία Τζελίνα Κουκουμέλη

Στρατηγικό πλεονέκτημα της εταιρίας είναι η εγγύτητα στην παραγωγή της πρώτης ύλης. Όπως ανέφερε η διευθύντρια Marketing  Τζελίνα Κουκουμέλη  «το συγκριτικό  πλεονέκτημα  της  Κρι  Κρι  είναι ότι όλα  τα προϊόντα  της εταιρείας  γίνονται  με 100% ελληνικό  γάλα. Να σημειωθεί  το 50%  της  Ελληνικής παραγωγής   γίνεται  στην  Κεντρική  Μακεδονία  και η εταιρία απορροφά  το 25%  της τοπικής παραγωγής.»

Η κα  Κουκουμέλη  τόνισε δε  ότι η εταιρεία  θέλει   να αυξήσει   την παρουσία  της στη Νότια  Ελλάδα  και αλλά και να στηρίξει και την διείσδυσή της στο παγωτό.

Μάλιστα, ο κ. Τσινάβος ανέφερε ότι η εταιρεία διαθέτει ήδη παγωτά στην Aldi Μ. Βρετανίας ενώ στην Ελλάδα έχει αναπτύξει 15.000 σημεία. «“Παρουσιάζεται μία μεγάλη ευκαιρία για εμάς στο παγωτό, δεδομένου ότι – εκτός από τους δύο μεγάλους πολυεθνικούς παίκτες στην αγορά της Ευρώπης – υπάρχει από ένας τοπικός παίκτης σε κάθε χώρα. Εμείς εκπροσωπούμε την Ελλάδα.» τόνισε.

Όχημα πάντως για την επικοινωνία των προϊόντων της εταιρίας και ειδικά του γιαουρτιού είναι το νέο Life style που προϋποθέτει υγιεινό τρόπο διατροφής με έμφαση στην ισορροπία και όχι στην εξαντλητική δίαιτα. Ο Γιώργος Μουλίνος δρ άσκησης και διατροφής μιλώντας χτες στην εκδήλωση παρουσίασης του νέου στραγγιστού γιαουρτιού ζητούμενο σήμερα είναι η ισορροπημένη διατροφή. «Ο νούμερο ένας κίνδυνος είναι η παχυσαρκία, Όλα τα νοσήματα έχουν σύνδεση με το θέμα βάρους, Δεν είναι πάνω από 10% αυτοί που παχαίνουν λόγω πρόσληψης θερμίδων. Το θέμα είναι άτακτα γεύματα. Δεν τρώμε πρωινό» τόνισε συμπληρώνοντας ότι το γιαούρτι είναι ένα πλήρες και υγιεινό γεύμα που καλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κρι Κρι παράγει 70 εκατ. μερίδες παγωτού ετησίως  και 200 εκατ. μερίδες γιαουρτιού ετησίως.