Μ.Μπόλαρης: Σχέδιο «Αθηνά»: Διαρθρωτική αλλαγή στην Παιδεία ή πρόχειρος επανασχεδιασμός με χρεοκοπημένη λογική;

Μάρκος Μπόλαρης-2012-2Ερώτηση βουλευτή Σερρών προς τον υπουργό Παιδείας 
Την απουσία τεκμηριωμένης μελέτης και αναπτυξιακού σχεδιασμού που χαρακτηρίζει το σχέδιο ΑΘΗΝΑ με τις επιχειρούμενες  συγχωνεύσεις στα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα επισημαίνει με ερώτησή του προς τον υπουργό Παιδείας ο βουλευτής Σερρών Μάρκος Μπόλαρης.

Η επίκληση κριτηρίων όπως η εξυπηρέτηση κοινωνικών αναγκών,  η αναλογία διδασκόντων προς φοιτητές, η διάσπαση γνωστικών αντικειμένων, η προβληματική λειτουργία μεμονωμένων τμημάτων και η ανταπόκριση στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας είναι σε αρκετές περιπτώσεις προσχηματική παρατηρεί ο κ. Μπόλαρης.

Οι ανακοινώσεις του Υπουργείου για συγχωνεύσεις τμημάτων προκάλεσαν τις αντιδράσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας που κατήγγειλε την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού στα πλαίσια του επιχειρούμενου εξορθολογισμού των Α.Ε.Ι. και τη δυσαρμονία κριτηρίων και αποφάσεων. 
Συγκεκριμένα, αναφέρει ο κ Μπόλαρης, καταγγέλθηκε ότι τα κριτήρια αυτά καταστρατηγήθηκαν, καθώς το Υπουργείο υπέκυψε σε μία απαράδεκτη πολιτική συναλλαγή τοπικών και κομματικών συμφερόντων, κοτζαμπάσηδων βουλευτών και κυβέρνησης. Ειδικότερα συνενώνονται τμήματα με ανόμοιο γνωστικό αντικείμενο, διατηρούνται τμήματα με ανεπαρκή στελέχωση διδακτικού προσωπικού.

Τέλος, επισημαίνει ο κ. Μπόλαρης,  καμιά προτεινόμενη συγχώνευση δεν συνοδεύεται από τεκμηρίωση σε σχέση με τη ζήτηση των ειδικοτήτων στην αγορά εργασίας, αλλά ούτε και σε σχέση με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας ενώ οι προτεινόμενες αλλαγές δεν διαθέτουν καμία τεκμηρίωση για τις ανάγκες σε υποδομές των νέων τμημάτων αλλά και την τύχη των υποδομών που εγκαταλείπονται.