Νέα σχολική χρονιά: Πρώτο κουδούνι με αλλαγές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, ΕΠΑΛ

• 8:20 με 13:00 το πρόγραμμα στα Νηπιαγωγεία • Καταργείται η 7η ώρα στα Δημοτικά • Κατά τρεις ώρες μειωμένο το εβδομαδιαίο πρόγραμμα στα Γυμνάσια • Μόνο σε 4 μαθήματα θα εξετάζονται οι μαθητές στις προαγωγικές

Νέα σχολική χρονιά: Πρώτο κουδούνι με αλλαγές σε Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, ΕΠΑΛ

Εναρξη της σχολικής χρονιάς σήμερα για χιλιάδες μαθητές. Το πρώτο κουδούνι φέτος συνοδεύεται με αλλαγές, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς θα λειτουργήσουν με αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, στις προαγωγικές εξετάσεις, αλλά και στη διδακτέα ύλη. Ακολουθούν αναλυτικά οι αλλαγές:

Οι αλλαγές στα Νηπιαγωγεία

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στο νηπιαγωγείο, τρεις είναι οι σημαντικότερες αλλαγές που θα ισχύσουν. Τα 5.394 νηπιαγωγεία σε όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, 13.373 νηπιαγωγοί θα έχουν πλέον διδακτικό ωράριο όπως όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι εγγραφές στο νηπιαγωγείο θα γίνονται από τον Μάιο μήνα για την επόμενη σχολική χρονιά.

Ο Νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου προσφέρει, σύμφωνα με το υπουργείο, «ίσες ευκαιρίες μάθησης σε όλα τα νήπια-προνήπια, καταργώντας την ύπαρξη διαφορετικών τύπων νηπιαγωγείων (κλασικά και ολοήμερα) και αμβλύνοντας τις ανισότητες που υπήρχαν μέσα στην ίδια σχολική μονάδα, η οποία λειτουργούσε με δύο (2) διαφορετικά τμήματα και με δύο (2) διαφορετικά προγράμματα».

Έτσι, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, «εξασφαλίζεται η δημιουργία τμημάτων με ισόρροπη κατανομή των μαθητών ως προς το φύλο, την ηλικία και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες τους, ενώ πριν η κατανομή γινόταν με βάση τις ανάγκες των γονέων για κλασικό ή ολοήμερο τμήμα».

Με το Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου, όλα τα νηπιαγωγεία γίνονται εν δυνάμει ολοήμερα και λειτουργούν με βάση ένα ενιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, το οποίο αρχίζει στις 8:20 και τελειώνει στις 13:00.

Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα απογευματινού προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος μετά τις 13:00 και μέχρι τις 16:00 για τα παιδιά των εργαζομένων, ανέργων και ευπαθών κοινωνικά ομάδων, με μείωση του ελάχιστου αριθμού εγγραφέντων νηπίων-προνηπίων από 14 σε 5 στα μονοθέσια, 10 στα διθέσια καθώς και λειτουργία πρωινής ζώνης από τις 7:45 μέχρι τις 8:30, με ελάχιστο αριθμό μαθητών 5 (νήπια – προνήπια) και όχι όπως παλιά που ήταν μόνο για νήπια. Το προηγούμενο ωράριο της πρωινής ζώνης κρίθηκε αντιπαιδαγωγικό καθώς δεν είναι εφικτό για ένα παιδί αυτής της ηλικίας να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου από τις 7:00 μέχρι της 16:00 με δεδομένο ότι ούτε στο δημοτικό, ούτε ακόμα και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ένα παιδί δεν παραμένει τόσες ώρες στο σχολείο.

Οι αλλαγές στο Δημοτικό

Όσον αφορά στο δημοτικό, 3.555 δημοτικά σε όλη τη χώρα θα λειτουργήσουν με το Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

Οι γονείς, ωστόσο, θα έρθουν αντιμέτωποι με μια νέα πραγματικότητα, αφού θα καλούνται όλοι να παίρνουν τα παιδιά τους από το σχολείο στις 13:15, μιας και καταργείται η 7η ώρα, ως αντιπαιδαγωγική.

Σχετικά με το ολοήμερο πρόγραμμα, η έναρξή του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος ορίζεται στις 13:15 και η λήξη του στις 16:00 με μειωμένο τον απαιτούμενο ελάχιστο αριθμό σε 14 μαθητές άνω των 6/θεσίων και τους 10 μαθητές σε 4/θέσια-5/θέσια.

Επίσης,  εξασφαλίζεται και γενικεύεται σε όλα τα σχολεία η ώρα Μελέτης-Προετοιμασίας με εκπαιδευτικό του κλάδου ΠΕ 70, ώστε οι μαθητές να απαλλάσσονται, στο μέγιστο δυνατό βαθμό, από τον φόρτο προετοιμασίας των μαθημάτων και των εργασιών της επόμενης ημέρας.

Στη τρίτη ώρα του ολοήμερου προγράμματος προσφέρεται ένα σύνολο από επιλογές διδακτικών αντικειμένων (ΤΠΕ, Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων) που δίνουν την ευκαιρία στην πολύπλευρη ανάπτυξη των ψυχοκινητικών και γνωστικών δεξιοτήτων των μαθητών.

Τέλος, δύναται να λειτουργήσει Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών (7:00-8:00) των οποίων οι γονείς είναι εργαζόμενοι, άνεργοι ή ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, με ελάχιστο αριθμό αιτήσεων 7 μέχρι τα 8/θέσια και 10 από 9/θέσια και άνω.

Μηνυμα του Δημάρχου Σερρών Πέτρου Αγγελίδη

«Η παιδεία είναι το ισχυρότερο όπλο του νου και της ψυχής»

 Αγγελίδης-Πέτρος-6223Μαθήτριες και μαθητές,

Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά και μαζί της συνεχίζεται και η προσπάθεια για την κατάκτηση της γνώσης, η οποία είναι μία από τις μεγαλύτερες ανάγκες του σύγχρονου ανθρώπου σε όλα τα επίπεδα της ζωής του.

Στην εποχή της στέρησης της ελευθερίας, των πολέμων και του μίσους το σχολείο πρέπει ν’ αναδειχθεί σε αληθινό καταφύγιο και κέντρο αντίστασης στο γενικευμένη κρίση που βιώνει ο κόσμος.

Κάθε ελληνικό σχολείο είναι κέντρο ελληνικής παιδείας και καθημερινής αντίστασης.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές δεν πρέπει να ξεχνούν ότι κάθε μέρα στο σχολείο και κάθε φορά που διαβάζουν τα βιβλία τους ενεργούν ελληνικά, αφού έτσι κι αλλιώς ο ίδιος ο λόγος, η γλώσσα, η γραμματική, η ιστορία, τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία, η μουσική, η γεωγραφία, η αστρονομία, η ιατρική, η αρχιτεκτονική, και σχεδόν στο σύνολό τους οι επιστήμες είναι ελληνικά επιτεύγματα που μετέδωσαν σε όλους τους υπόλοιπους λαούς οι Έλληνες.

Γι αυτό, ο ρόλος των σχολείων, των δασκάλων και των οικογενειών είναι καθοριστικός, για την ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού, ο οποίος καλείται πάλι να δώσει μάχες επικράτησης κι επιβίωσης.

Αγαπημένα παιδιά, λειτουργοί της εκπαίδευσης,

Στο σκληρό περιβάλλον της εποχής μας κι ενώ επιχειρείται να σβήσουν όλες οι μοναδικές αξίες που ανέδειξαν την Ελλάδα, τους Έλληνες και τον πολιτισμό τους ως τον σπουδαιότερο όλων, η παιδεία είναι το ισχυρότερο όπλο του νου και της ψυχής.

Ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και πρόοδο…

Οι αλλαγές στο Γυμνάσιο

Οσον αφορά στο γυμνάσιο, το ωρολόγιο πρόγραμμα έχει ελαφρυνθεί κατά τρεις ώρες, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών για ενισχυτική διδασκαλία ή ομίλους ενδιαφερόντων ή προγράμματα περιβαλλοντικά κ.τ.λ.

Ο διδακτικός χρόνος χωρίζεται σε τετράμηνα αντί σε τρίμηνα. Έτσι, όπως σημειώνει το υπουργείο Παιδείας, τα υποχρεωτικά ωριαία διαγωνίσματα θα διενεργούνται με μεγαλύτερη άνεση, εφόσον διπλασιάζεται το διαθέσιμο χρονικό διάστημα (το 1ο τετράμηνο έως 20 Ιανουαρίου και το 2ο έως 31 Μαΐου), ενώ οι εκπαιδευτικοί θα έχουν περισσότερο χρόνο στη διάθεσή τους, ιδίως στο 1ο τετράμηνο, ώστε να σχηματίσουν γνώμη σχετικά με την επίδοση των μαθητών/τριών τους. Επίσης, στο 2ο τετράμηνο οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιλέξουν αντί διαγωνίσματος την ανάθεση μιας συνθετικής-δημιουργικής εργασίας.

Αλλαγές όμως έρχονται και στις προαγωγικές τελικές εξετάσεις.

Τα γνωστικά αντικείμενα στα οποία οι μαθητές/τριες θα εξετάζονται γραπτώς στο τέλος του σχολικού έτους περιορίζονται από δώδεκα-δεκατέσσερα (12-14) σε τέσσερα (4): α) η Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, β) Μαθηματικά, γ) Φυσική, δ) Ιστορία.

Με αυτόν τον τρόπο, σύμφωνα με το υπουργείο, είναι εφικτή η παράταση των μαθημάτων έως 31 Μαΐου.

Η ενισχυτική διδασκαλία επεκτείνεται και μετά τη λήξη του έτους:

Το σχολείο θα προσφέρει τον Ιούνιο εντατικά μαθήματα σε όσους/ες μαθητές/τριες δεν προαχθούν σε κάποιο μάθημα, και στη συνέχεια θα εξετάζονται στα τέλη του Ιουνίου. Στόχος είναι το σχολείο να υποστηρίζει τους/τις μαθητές/τριες που δεν επέτυχαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα και να μην τους/τις υποχρεώνει να καταφύγουν σε βοήθεια επί πληρωμή ή -αν δεν έχουν τέτοια δυνατότητα- να τα βγάλουν πέρα μόνοι/ες τους για να εξετασθούν τον Σεπτέμβριο.

Επίσης, θεσπίστηκε η «Ημέρα Επαγγελματικού Προσανατολισμού»: Σε κάθε σχολική μονάδα θα πραγματοποιηθεί από ειδικούς, κατά τη διάρκεια μιας σχολικής ημέρας, αναλυτική ενημέρωση για τις εναλλακτικές επιλογές εκπαίδευσης που προσφέρονται μετά το γυμνάσιο καθώς και σχετικές βιωματικές δραστηριότητες για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης.

 

Ευχές του Αντιπεριφερειάρχη Σερρών για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

Αγαπητά μου παιδιά,

 moysiadis_giannis-pe-serronΆλλη μια νέα σχολική χρονιά αρχίζει και μαζί με αυτήν ξεκινά και ο δικός σας αγώνας , με στόχο τη γνώση και την απόκτηση ισχυρών εφοδίων για ένα λαμπρό μέλλον. Πρόκειται για έναν αγώνα πολύ όμορφο και ουσιαστικό καθώς θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε γερές βάσεις και βάλετε ένα ακόμη λιθαράκι στο σπουδαίο οικοδόμημα που λέγεται μόρφωση .

Γνωρίζω πολύ καλά πως η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς συνοδεύεται πολλές φορές από ανησυχία και άγχος γιατί όλοι ξέρουμε πως οι υποχρεώσεις σας ως μαθητές είναι αυξημένες. Αυτά τα συναισθήματα όμως δεν πρέπει να στέκονται τροχοπέδη στην πορεία σας , καθώς ο στόχος υπερνικά πάντα τον οποιοδήποτε φόβο. Ζητούμενο λοιπόν είναι η επιδίωξη υψηλών στόχων που μπορούν να σας οδηγήσουν σε κάθε επιτυχία. Εκμεταλλευτείτε αυτή τη χρονιά για να είστε δημιουργικοί , ανοιχτοί σε όλα όσα σας διδάσκουν οι δάσκαλοί σας και εργαστείτε σκληρά πάντα με πνεύμα άμιλλας και συνεργασίας με τους εκπαιδευτικούς και τους συμμαθητές σας.

Να έχετε πάντα στο μυαλό σας πως η γνώση είναι δύναμη και πως οι όποιες δυσκολίες προκύπτουν δεν θα πρέπει να σας αποθαρρύνουν αλλά αντιθέτως να σας οπλίζουν με μεγαλύτερη θέληση, υπομονή και επιμονή.

Είστε πραγματικά τυχεροί που σ’ αυτόν τον αγώνα έχετε δίπλα σας πάντα άξιους εκπαιδευτικούς , οι οποίοι με πολύ μεγάλη προσπάθεια και αγάπη θα προσπαθήσουν για ακόμη μία φορά να υπερνικήσουν τις δυσκολίες που προκύπτουν στο έργο τους και να σας τροφοδοτήσουν με  όλες τις απαραίτητες γνώσεις , να σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την κριτική σας σκέψη και παράλληλα να σας τονίζουν διαρκώς τη σπουδαιότητα των ηθικών αξιών , ως εφόδια για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης προσωπικότητας.

Θα ήταν βέβαια παράλειψή μου να μην επισημάνω και την αρωγή των γονιών σας σ’ αυτή το μεγάλη σας προσπάθεια . Αυτοί είναι που σας στηρίζουν σε κάθε σας βήμα, σας συμπαραστέκονται και δίνουν τον δικό τους αγώνα για να σας οδηγήσουν στην πρόοδο και στην επιτυχία.

Σε όλους εσάς λοιπόν απευθύνω τις πιο θερμές μου ευχές για μια καλή σχολική χρονιά με υγεία και δύναμη. Η Περιφερειακή Ενότητα Σερρών βρίσκεται πάντα στο πλευρό σας και έχει την πόρτα της ανοιχτή για ο,τιδήποτε χρειαστείτε.

Ο   ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ  ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ

Νέα δομή στα ΕΠΑΛ

Στη συνέχεια, από το σχολικό έτος 2016-17, το ΕΠΑΛ αποκτά μια νέα δομή με την οποία αποφεύγεται η πρόωρη ειδίκευση και, σύμφωνα με το υπουργείο, «εξασφαλίζεται η παροχή στέρεων γενικών και τεχνολογικών γνώσεων και δημιουργείται ένα ενιαίο μοντέλο επαγγελματικού σχολείου, ώστε να παρέχονται περισσότερες επαγγελματικές και εκπαιδευτικές διέξοδοι στους αποφοίτους».

Το νέο ΕΠΑΛ θα έχει την εξής δομή: Α΄ ΤΑΞΗ με ενιαίο πρόγραμμα, Β΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό σε τομείς τεχνικο-επαγγελματικών σπουδών και Γ΄ ΤΑΞΗ με διαχωρισμό των τομέων σπουδών σε επιμέρους ειδικότητες.

Στους απόφοιτους χορηγείται, απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο του Γενικού Λυκείου και Επαγγελματικό Πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4.

Διευρύνεται η δυνατότητα της πρόσβασης των αποφοίτων στα ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, Στρατιωτικές σχολές, σχολές Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Εμπορικού Ναυτικού μέσω των ειδικών πανελλαδικών εξετάσεων, με ειδικό ποσοστό θέσεων. Τους δίνεται επίσης η δυνατότητα να εισάγονται σε σχολές και τμήματα των Πανεπιστημίων με ποσοστό επιπλέον θέσεων 1%.

Ξεκινά σταδιακά από τη σχολική χρονιά 2016-17, ο νέος θεσμός του προαιρετικού «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξη Μαθητείας», με το οποίο δίνεται η δυνατότητα ασφαλούς ένταξης στην εργασία των αποφοίτων, υπό την εποπτεία του σχολείου, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, μισθό στο 75% του κατώτατου μισθού και ασφάλιση και συμπληρωματικής εργαστηριακής εκπαίδευσης στο σχολείο. Μετά από εξετάσεις πιστοποίησης απόκτηση πτυχίου επιπέδου 5.

Οι αλλαγές ξεκινούν σταδιακά, από το σχολικό έτος 2016-17 και θα λειτουργήσουν ως «γέφυρα» από τη υπάρχουσα στη νέα δομή των ΕΠΑΛ. Έτσι, το σχολικό έτος 2016-17 η Α΄ και η Β΄ τάξη θα έχουν νέα δομή και πρόγραμμα ενώ η Γ΄ (καθώς και η Δ΄ εσπερινών) θα ακολουθεί τη δομή του υπάρχοντος συστήματος.

Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Όσον αφορά στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, το υπουργείο εκτιμά ότι ξεκινά τη χρονιά ενισχυμένη, «με εκσυγχρονισμένο θεσμικό πλαίσιο προσανατολισμένο στην ενταξιακή και συμπεριληπτική εκπαίδευση».

Οι νέες δομές που προστίθενται στις υπάρχουσες και διευρύνουν τη δυνατότητα κάλυψης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών σε κάθε γωνιά της χώρας, μετά από 8 χρόνια αδιαφορίας και απραξίας, είναι 531 Τμήματα Ένταξης (61 σε Νηπιαγωγεία, 344 σε Δημοτικά και 126 σε Γυμνάσια), 3 Ειδικά Νηπιαγωγεία, 6 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, 5 ΕΕΕΕΚ, 9 Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και 12 Λυκειακές Τάξεις.

Η έκδοση δύο νέων Υπουργικών Αποφάσεων για τη λειτουργία των Τμημάτων ένταξης και την υλοποίηση προγραμμάτων Συνεκπαίδευσης ολοκληρώνουν τις αλλαγές του νομοθετικού πλαισίου και προωθούν την ενίσχυση των ενταξιακών θεσμών, ενώ ελαχιστοποιούν την περιθωριοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών και ενισχύουν θεσμικά τη συνεργασία των δομών γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.

Γενικεύεται η λειτουργία του Ηλεκτρονικού Μητρώου μαθητών ΑμεΑ και μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η οποία λειτούργησε πιλοτικά την περασμένη σχολική χρονιά και για πρώτη φορά αναμένεται να υπάρξει μια κοινή βάση δεδομένων που θα έχει ως αποτέλεσμα τον ακριβή προσδιορισμό του πραγματικού αριθμού μαθητών που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης και να λειτουργήσει ως εργαλείο στήριξης αυτών, είτε στα πλαίσια Ενός Σχολείου που αγκαλιάζει όλα τα παιδιά χωρίς διακρίσεις, είτε στα ειδικά εκπαιδευτικά πλαίσια.

Για την Ειδική Επαγγελματική Εκπαίδευση το σχολικό έτος 2016-17 αποτελεί, όπως αναφέρει το υπουργείο, «σταθμό» ως ένα μεταβατικό έτος λειτουργίας, το οποίο «σηματοδοτεί τον εκσυγχρονισμό των δομών της και προετοιμάζει τη μετάβαση στην καθολική εφαρμογή, του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου, κατά το σχολικό έτος 2017-18». Με το νέο τύπο σχολείου η φοίτηση διαρκεί 4 χρόνια στο γυμνάσιο και 4 χρόνια στο λύκειο. Στο γυμνάσιο εφαρμόζεται το πρόγραμμα του γενικού γυμνασίου, προσαρμοσμένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, εμπλουτισμένο με θεωρητικά και εργαστηριακά μαθήματα προ-επαγγελματικής ετοιμότητας. Στο λύκειο εφαρμόζεται το πρόγραμμα του Εσπερινού Επαγγελματικού Γυμνασίου προσαρμοσμένο στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. «Αυτές οι αλλαγές θέτουν τέλος αφενός στο άναρχο νομοθετικό πλαίσιο, υπό το οποίο λειτουργούσαν ως τώρα αυτές οι δομές και αφετέρου τερματίζουν την άκαιρη, άσκοπη και αναιτιολόγητη πρόωρη εξειδίκευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», επισημαίνει το υπουργείο.

Αλλαγές και στη διδακτέα ύλη

Τέλος, αλλαγές υπάρχουν σε όλες τις βαθμίδες στη διδακτέα ύλη, ενώ θα εφαρμοστεί πιλοτικά και η περιγραφική αξιολόγηση. Πιο συγκεκριμένα, για όλα τα γνωστικά αντικείμενα δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου δημιουργήθηκαν στο ΙΕΠ επιτροπές που εργάστηκαν για τον εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης, στοχεύοντας στα εξής: η διδακτέα ύλη να είναι αντίστοιχη των δυνατοτήτων των μαθητών/τριών κάθε ηλικίας, και εφικτό να ολοκληρωθεί εντός των ωρών που διατίθενται, η έκταση της διδακτέας ύλης και η ποσότητα των πληροφοριών να περιορισθεί, ώστε να εξασφαλισθεί χρόνος για διερευνητική, βιωματική μάθηση, η διδακτέα ύλη να επικεντρώνεται στα σημαντικά τμήματα/έννοιες και να επιδιώκεται εμβάθυνση σε αυτά, ενώ τα υπόλοιπα στοιχεία να προσεγγίζονται συνοπτικά.

Σήμερα προωθούνται στα σχολεία αναλυτικές οδηγίες διαχείρισης της διδακτέας ύλης ανά γνωστικό αντικείμενο και τάξη (που περιλαμβάνουν συμπληρωματικό υποστηρικτικό υλικό και προτάσεις δραστηριοτήτων) και έχει ήδη ξεκινήσει ανά ειδικότητα σχετική ενημέρωση των σχολικών συμβούλων, οι οποίοι θα αναλάβουν άμεσα την ενημέρωση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή της πρότασης εξορθολογισμού.

Επίσης, σε σχολεία αντιπροσωπευτικά των διαφόρων περιοχών και τύπων σχολείων της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα εφαρμοστεί πιλοτικά η περιγραφική αξιολόγηση, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική αξιολόγηση.