Ο Μ Βλάχβεης ζητά την επαναχάραξη του δρόμου Νέου Πετριτσίου-Κιλκίς

Επαρχιακός δρόμοςΗ επαναχάραξη της επαρχιακής οδού Νέου Πετριτσίου Ν. Σερρών-Κιλκίς είναι το θέμα ερώτησης που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής Νομού Σερρών της Νέας Δημοκρατίας κ. Μενέλαος Βλάχβεης, στις 26-02-2013 ( με αριθμό πρωτοκόλλου 7654)

προς  τον  Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

Η επαρχιακή οδός που ξεκινά από το χωριό Νέο Πετρίτσι Ν. Σερρών και φτάνει ως τα όρια του Νομού Κιλκίς, έχει μήκος περίπου 40 χλμ και διέρχεται μέσα από τα χωριά Νέο Πετρίτσι, Βυρώνεια, Θρακικό,Μανδράκι, Νεοχώρι Σιντικής. Ο δρόμος αυτός επισήμως είναι χαρακτηρισμένος ως επαρχιακή οδός, στην πράξη όμως έχει καταστεί η κύρια οδική αρτηρία για όλα σχεδόν τα φορτηγά αυτοκίνητα που εισέρχονται στη χώρα μας με κατεύθυνση το Κιλκίς, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και την Αθήνα. Οι οδηγοί και κυρίως οι επαγγελματίες, προτιμούν τη συγκεκριμένη διαδρομή γιατί δεν έχει αναβάσεις, με αποτέλεσμα να κερδίζουν χρόνο, αλλά και χρήμα καταναλώνοντας λιγότερα καύσιμα.

Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι στενός (μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση) και χρησιμοποιείται κατά κύριο λόγο και από τους γεωργοκτηνοτρόφους  προκειμένου να μετακινηθούν με τα γεωργικά τους μηχανήματα για τις καλλιέργειές τους. Κατά μήκος του δρόμου υπάρχουν πολλές επίπεδες διασταυρώσεις (Ακριτοχωρίου, Λιβαδιάς- Κερκίνης, Ροδόπολης, Άνω Πορόιων, Κάτω Πορόιων, Μακρινίτσας, Πλατανακίων, Καλοχωρίου, Καστανούσσας) που εγκυμονούν πολλούς κινδύνους θανατηφόρων τροχαίων

Επίσης, επειδή ο συγκεκριμένος δρόμος περνάει μέσα από κατοικημένες περιοχές, είναι προφανές πως τα βαριά οχήματα προκαλούν τεράστια ηχορρύπανση και μεγάλους κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων, ιδίως στα χωριά Ν. Πετρίτσι και Βυρώνεια που είναι μεγάλα σε έκταση και πολυπληθή (κεφαλοχώρια), καθώς και στα υπόλοιπα.

Η κίνηση στην επαρχιακή αυτή οδό αυξήθηκε κατακόρυφα σε πρώτη φάση μετά το 1989, όταν κατέρρευσαν τα κομμουνιστικά καθεστώτα των γειτονικών μας χωρών και άνοιξαν τα σύνορα και σε δεύτερη φάση πριν από μερικά χρόνια όταν η Ρουμανία και η Βουλγαρία έγιναν μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Δυστυχώς, οι πρώην Νομαρχίες, όπως και σήμερα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προφανώς αδυνατούσαν και αδυνατεί να υλοποιήσει το συγκεκριμένο έργο το οποίο χρειάζεται νέα χάραξη, το κόστος είναι μεγάλο και επειδή η συγκεκριμένη οδός χρησιμοποιείται κυρίως ως εθνική οδός για τις ανάγκες της εθνικής οικονομίας μάλλον επιβάλλεται ή ειδική χρηματοδότηση της Περιφέρειας για την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου ή κατασκευή της από το Υπουργείο μέσω άλλης διαδικασίας.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

Σκοπεύει το Υπουργείο σας να αναλάβει κάποια πρωτοβουλία, προωθώντας την αναβάθμιση του συγκεκριμένου δρόμου εθνικής σημασίας;