«ΟΧΙ» των επαγγελματιών στα νέα διόδια της Εγνατίας Οδού

Επιστολη των ΟΕΒΕΣ Σερρών-Δράμας-Καβάλας-Ξάνθης-Ροδόπης και Έβρου, στον πρωθυπουργο Αλ.Τσιπρα- Αντιπροτάσεις με διόδια στους συνοριακούς σταθμούς και καθιέρωση «βινιέτας»

«ΟΧΙ» των επαγγελματιών στα νέα διόδια της Εγνατίας Οδού

Την αντίθεσή τους στην κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων στον οδικό άξονα Αλεξανδρούπολης-Θεσσαλονίκης και στην κάθετο Θεσσαλονίκης-Προμαχώνα και συγκεκριμένα στα σημεία Ασπροβάλτας, Στρυμονικού, Μέστης και Καβάλας εκφράζουν οι Πρόεδροι των ΟΕΒΕΣ Σερρών-Δράμας-Καβάλας-Ξάνθης-Ροδόπης και Έβρου.

Με επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό υπογραμμίζουν, μεταξύ άλλων, πως με τη δημιουργία των νέων σταθμών διοδίων βάλλεται ακόμη περισσότερο τόσο η επιχειρηματικότητα όσο και το σύνολο των τουριστικών ροών καθώς εκτοξεύεται το κόστος των μετακινήσεων.
Ενώ αντί της δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων προτείνουν την υιοθέτηση λιγότερο «επώδυνων μέτρων», όπως:

  • α) την κατασκευή διοδίων στους συνοριακούς σταθμούς, ούτως ώστε να αποτραπεί η «αιμορραγία» εσόδων από τους πολίτες των επίμαχων περιοχών που μεταβαίνουν για αγορές σε άλλες χώρες , ενώ παράλληλα διασφαλίζονται τα έσοδα του κράτους καθώς θα καθίσταται βέβαιη η είσπραξη από ξένα οχήματα και νταλίκες και
  • β) την καθιέρωση «βινέτας» στις συνοριακές εισόδους, όπως εφαρμόζεται στην Βουλγαρία, μέτρο που θα επιφέρει μόνιμα και σίγουρα έσοδα στο ελληνικό κράτος και περαιτέρω ασφάλεια στο οδικό δίκτυο, καθώς οι νταλίκες θα χρησιμοποιούν μόνο την Εγνατία οδό και όχι τις παράπλευρες αυτής οδούς.

Αναλυτικά στην επιστολή προς τον Πρωθυπουργό αναφέρουν:

Κομοτηνή 20-10-2016
Προς
Μέγαρο Μαξίμου
Γραφείο Πρωθυπουργού
Ηρώδου του Αττικού 19
Αθήνα, Τ.Κ 10674

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,
 
Πληροφορηθήκαμε από τον τύπο για την κατασκευή 10 νέων σταθμών διοδίων σε όλη την επικράτεια, εκ των οποίων οι 4 αφορούν τον οδικό άξονα Αλεξανδρούπολης Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στην περιοχή μας στα σημεία Μέστη , Καβάλα,  Ασπροβάλτα και Στρυμονικό Σερρών.

Οι νέοι αυτοί σταθμοί, για την πρόθεση δημιουργίας των οποίων δεν υπάρχει πλέον αμφιβολία καθώς η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο, προστίθενται στους ήδη υπάρχοντες σταθμούς διοδίων δημιουργώντας μία ακόμη πιο ασφυκτική οικονομική ατμόσφαιρα στους επαγγελματίες και μη οδηγούς.

Με την δημιουργία νέων σταθμών διοδίων βάλλεται ακόμη περισσότερο η επιχειρηματικότητα και η ιδιωτική πρωτοβουλία, μία σειρά από επαγγέλματα και επιχειρήσεις μαζί με τους εργαζόμενους σε αυτές και τις οικογένειές τους, αλλά και το σύνολο των τουριστικών ροών καθώς πλέον το κόστος των μετακινήσεων εκτοξεύεται, δεδομένου ότι θα αυξηθεί και το κόστος των καυσίμων το επόμενο διάστημα.

Ήδη οι οδηγοί επαγγελματικών οχημάτων για τις μετακινήσεις τους από Αλεξανδρούπολη προς Αθήνα (και με την επιστροφή τους)  πληρώνουν   στα   διόδια  συνολικά 190 ευρώ ενώ με την αύξηση του αριθμού των σταθμών διοδίων θα πληρώνουν για τις μετακινήσεις τους πάνω από 250 ευρώ. Αν αναφερθούμε   και   στα   μεγαλύτερα   επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά τεσσάρων αξόνων) των οποίων οι οδηγοί, ήδη, πληρώνουν διόδια 260 ευρώ, με τα επιπλέον διόδια το κόστος θα ξεπεράσει τα 300 ευρώ. Στην πραγματικότητα η μέση χρέωση σε έναν ιδιοκτήτη ημιφορτηγού (όχημα ενός μικρού επαγγελματία, ο οποίος ανήκει στην συντριπτική πλειονότητα των επαγγελματιών που εκπροσωπούμε) στο δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Αθήνα ξεπερνά τα 450 ευρώ σε διόδια και καύσιμα.

Για ποιον λόγο κύριε Πρωθυπουργέ να επενδύσει κάποιος στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη όταν το κόστος της μετακίνησης ενός και μόνο επαγγελματικού οχήματος για τα διόδια είναι της τάξης άνω των 200 – 300 ευρώ ενώ το συνολικό κόστος μετακίνησης θα ξεπεράσει τελικά τα 550 – 600 ευρώ; Με βάση τα παραπάνω εφιστούμε την προσοχή σας στις τραγικές συνέπειες από την περαιτέρω αύξηση των εξόδων σε μια μικρή επιχείρηση και τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της.

Θεωρούμε αυτονόητο ότι δημιουργία νέων σταθμών διοδίων θα εξαναγκάσει οδηγούς και οχήματα είτε από την Ελλάδα είτε ερχόμενα από το εξωτερικό να προτιμήσουν τις παράπλευρες της Εγνατίας οδούς, οδηγώντας σε μείωση των εσόδων στα ταμεία του κράτους από την μειωμένη είσπραξη διοδίων. Ταυτόχρονα η χρήση από τους οδηγούς των παράπλευρων της Εγνατίας οδών θα οδηγήσει σε έξαρση φαινομένων που είχαν μέχρι σήμερα σχεδόν εξαλειφθεί, όπως τα μπλοκαρίσματα των δρόμων από ουρές με φορτωμένες νταλίκες, τα συνεχή και θανατηφόρα ατυχήματα, το ξεκλήρισμα οικογενειών και τα εκατομμύρια των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρίες, για να μην παραλείψουμε και την μη αμελητέα επιβάρυνση των δημόσιων νοσοκομείων αλλά και των ασφαλιστικών φορέων. Πρέπει ήδη να έχει γίνει αντιληπτό από το οικονομικό επιτελείο σας ότι η παράλογη εμμονή σε εισπρακτικά μέτρα μειώνει την φοροδοτική ικανότητα των πολιτών, κάτι που εύγλωττα εμφανίζεται πλέον σε όλες τις στατιστικές.

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Η ανάπτυξη που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση σίγουρα δεν μπορεί να έρθει με (νέα) εισπρακτικά μέτρα και μάλιστα σε περίοδο ύφεσης, που οι εναπομείναντες  επαγγελματίες αγωνίζονται για την επιβίωσή τους σε ένα χαοτικό, συνεχώς εναλλασσόμενο και συνάμα για πολλούς άδικο και μη ανταποδοτικό φορολογικό σύστημα, κλείνοντας παράλληλα τα αυτιά τους σε άστοχες και εξοργιστικές παρεμβάσεις κυβερνητικών στελεχών για μεταφορά των εδρών και των οικογενειών τους σε όμορες χώρες (!).

Ως κύριοι εκπρόσωποι των επαγγελματιών, βιοτεχνών και εμπόρων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και Σερρών, φέροντας ευθύνη για τις επιχειρήσεις που εκπροσωπούμε δεν μπορούμε να μείνουμε αδρανείς και αμέτοχοι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για την περαιτέρω λεηλάτηση των εισοδημάτων μας, που θα οδηγήσουν αναπόφευκτα σε νέο ντόμινο λουκέτων, σε νέες στρατιές ανέργων, στην υποβάθμιση του επιπέδου ζωής σε ένταση του φαινομένου της μετανάστευσης και στην φτωχοποίηση ακόμη μεγαλύτερης μερίδας του πληθυσμού σε μία ευαίσθητη εθνικά περιοχή όπως είναι η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Αντί της δημιουργίας νέων σταθμών διοδίων προτείνουμε την υιοθέτηση λιγότερο επώδυνων μέτρων, όπως:

α) κατασκευή διοδίων στους συνοριακούς σταθμούς, ούτως ώστε να αποτραπεί η αιμορραγία εσόδων από τους συμπολίτες μας που μεταβαίνουν για αγορές σε άλλες χώρες και παράλληλα να διασφαλιστούν τα έσοδα του κράτους καθώς θα καθίσταται βέβαιη η είσπραξη από ξένα οχήματα και νταλίκες.

β) την καθιέρωση «βινέτας» στις συνοριακές εισόδους, όπως εφαρμόζεται στην Βουλγαρία που θα επιφέρει μόνιμα και σίγουρα έσοδα στο ελληνικό κράτος και περαιτέρω ασφάλεια στο οδικό δίκτυο, καθώς οι νταλίκες θα χρησιμοποιούν μόνο την Εγνατία οδό και όχι τις παράπλευρες αυτής οδούς.

Με τιμή,

  • Για την ΟΕΒΕΣ ΡΟΔΟΠΗΣ Βαφειάδης Ανέστης

  • Για την ΟΕΒΕΣ ΚΑΒΑΛΑΣ Παναγιωτίδης Ιωάννης

  • Για την ΟΕΒΕΣ ΔΡΑΜΑΣ, Μουρμούρης Όθωνας

  • Για την ΟΕΒΕΣ ΕΒΡΟΥ, Μπέλλας Αθανάσιος

  • Για την ΟΕΒΕΣ ΞΑΝΘΗΣ Τσιακίρογλου Μαρία

  • Για την ΟΕΒΕΣ ΣΕΡΡΩΝ , Κοτσαμπάς Σωτήρης

 

Αναφορά του Τζελέπη στον Σπρίτζη για τα νέα διόδια

Την διαμαρτυρία των Ομοσπονδιών Ροδόπης, Καβάλας, Δράμας, Έβρου, Ξάνθης και Σερρών «για την δημιουργία 10 νέων σταθμών διοδίων σε όλη την Επικράτεια» υποστήριξε ο Βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ Ν. Σερρών, κ. Μιχάλης Τζελέπης μέσω της Αναφοράς που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστο Σπίρτζη.