Ολοκληρώνεται έως τον Οκτώβριο ο κάθετος άξονας Εγνατίας Θεσσαλονίκης – Σέρρες – Προμαχώνας-Θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα;

Ολοκληρώνεται έως τον Οκτώβριο ο κάθετος άξονας Εγνατίας Θεσσαλονίκης – Σέρρες – Προμαχώνας-Θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα;

Καθετος Αξονας-Θεσσαλονικη-Σερρες-Προμαχώνας-έργα16Ο Κάθετος άξονας της Εγνατίας Θεσσαλονίκης – Σέρρες – Προμαχώνας φαίνεται πως μετά από τα … «χίλια κύματα» που περασε, οδεύει προς την ολοκλήρωσή του.

Το έργο ήταν να ολοκληρωθεί το … 2008, ενώ ουσιαστικά είχε ξεκινήσει με τον πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία  το… 1992, με στόχο να αποτελέσει εναλλακτικό δρόμο σύνδεσης με την Ευρώπη. Ομως από τη μια κυρίως η ασυνέπεια και αφερεγγυότητα των εργολάβων που αναλάμβαναν το έργο (και κηρυσσόταν έκπτωτοι) και από την άλλη η πολιτεία που πότε το χρηματοδοτούσε και πότε σταματούσε τη χρηματοδότηση, κατέληξε να περάσουν 23 ολόκληρα χρόνια ανεκμετάλλευτα, χάνοντας τόσο σε τουριστική κίνηση, όσο και στη διακίνηση εμπορευμάτων.

Τωρα σύμφωνα με πληροφόρηση από την Υφυπουργό Μακεδονίας Θράκης Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, το έργο εμφανίζεται με σαφές χρονοδιάγραμμα το οποίο προβλέπει συγκεκριμένες σταδιακές παραδόσεις μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου, το έργο να έχει ολοκληρωθεί. Θα απομένει μόνο η σύνδεση της Περιφερειακής των Σερρών με τον κάθετο άξονα, σε κόμβο που η μελέτη προβλέπει να κατασκευαστεί στο εργοστάσιο του Σκουλίδη και θα ενώνεται με τη νυν περιφερειακή στο ύψος του Παπαϊωάννου.

Οσο αναφορά τα επικίνδυνα σημεία, οπου έχουν σημειωθεί σοβαρά τροχαία δυστυχήματα όπως ο κυκλικός κομβος στο Σιδηρόκαστρο, η παρακαμπτήριος στο εργοστάσιο του Σκουλίδη και κάποια τμήματα δρόμου που «ανήκουν» στο παλιό οδικό δίκτυο, υπάρχει μια «διαμαχη» μεταξυ Εγνατίας οδού και Περιφέρειας για το ποιος είναι αρμόδιος για τη συντήρησή τους. Για τα δυο πρώτα (κυκλικός κόμβος Σιδηροκάστρου, και παρακαμπτήριος στο Σκουλίδη) αναμένεται να λυθούν σύντομα με την παράδοση των τμημάτων της Εγνατίας οδού.

Σε δήλωσή της η κα Μαρία Κόλλια Τσαρουχά, Υφυπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Αναδιοργάνωσης, αναφέρει:

«Σε μια από τις πρόσφατες άτυπες συναντήσεις εργασίας   με τον κ. Χρήστο Μέγκλα, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Σερρών, τέθηκε το θέμα παρακολούθησης της πορείας ολοκλήρωσης του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνα και τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται και αφορούν τόσο τον επαγγελματικό κόσμο του Νομού όσο και τους πολίτες, που καθημερινά μετακινούνται στον άξονα αυτό, που σε ιδιαίτερα σημεία λόγω της ανεπαρκέστατης συντήρησής του καθίσταται ιδιαίτερα επικίνδυνος, ενώ αποτελεί το αίτιο για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.  

Το θέμα τέθηκε ως πρωτεύον και από τις Προξενικές Αρχές της Βουλγαρίας, στην επίσημη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης, ενώ είναι συνεχή σχετικά τα υπομνήματα φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Μεγκλας-Κολλια_Τσαρουχά00531Αξίζει  να  αναφερθεί αυτό του κ. Φώτη  Δομουχτσίδη, Δημάρχου Σιντικής, στο οποίο, μεταξύ των άλλων,  αναφέρεται και  στον περιβόητο κυκλικό κόμβο  στην είσοδο της Πόλεως του Σιδηροκάστρου. Πρόσφατα δέχτηκα και υπόμνημα της ΕΛΜΕ Σερρών, με το οποίο ζητείται επίσης η ολοκλήρωση αυτού του άξονα και γίνεται ιδιαίτερα λόγος για τους κινδύνους που διατρέχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί της περιοχής.

 Για το θέμα αυτό είχε προηγηθεί ενημερωτική συνάντηση εργασίας με τον  Γεώργιο Σκόρδα, π. Πρόεδρο της Εγνατίας Οδού Α.Ε.

Ξεκαθαρίζοντας, ότι το έργο αυτό χρηματοδοτείται από τη φορολόγηση Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτών και το οποίο χρυσοπληρώθηκε, προσπερνώντας τις αβασάνιστες κατά καιρούς δηλώσεις αρμοδίων, που τελικά αποδείχτηκαν αναρμόδιοι, σύμφωνα με τις οποίες  θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2008, τις επισκέψεις Υπουργών ΠΕΧΩΔΕ, τις συναντήσεις εργασίας και τις παραστάσεις, θα ήθελα να ενημερώσω τους Σερραίους πολίτες για το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, την εξέλιξη του οποίου και παρακολουθούμε.

Έτσι :

α) θα παραδοθεί προς χρήση μιας και ολοκληρώνονται  οι εργασίες, στα μέσα Ιουλίου,  το τμήμα των 2 χλμ πριν το Στρυμονικό,

β) στις αρχές Αυγούστου θα ακολουθήσει το τμήμα του οδικού άξονα από το Καμαρωτό έως και τα Λουτρά Σιδηροκάστρου,

γ) στις αρχές Οκτωβρίου θα παραδοθεί προς χρήση το τμήμα Καλών Δένδρων – Χριστός ενώ το τελευταίο κομμάτι πριν την πλήρη ολοκλήρωσή του που αφορά το τμήμα του Προβατά έως και τα Καλά Δένδρα θα παραδοθεί στις αρχές Νοεμβρίου. Ζητήματα που προκύπτουν από την απουσία  συντήρησης του υπάρχοντος δικτύου. Για την πορεία υλοποίησης της περιμετρικής της πόλεως των Σερρών και της σύνδεσής  της με τον κάθετο άξονα μετά τον ανισόπεδο κόμβο των Καλών Δένδρων έως και το Νοσοκομείο Σερρών θα υπάρξουν ανακοινώσεις μετά τον ορισμό νέας Διοίκησης στην Εγνατία Οδό Α.Ε.

Όλα τα μεγάλα έργα,  για την ολοκλήρωσή των οποίων έχουν συμβάλει αναρίθμητοι, ανήκουν σε όλους όσους συνετέλεσαν στην κατασκευή τους,  από την αρχική σύλληψη της ιδέας, το μελετητικό σχεδιασμό, την κατασκευαστική περίοδο  έως και την παράδοσή τους. Τελικά, αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι να τηρείς το λόγο σου και τις δεσμεύσεις σου, και να σέβεσαι και να αξιοποιείς τους διαθέσιμους πόρους της πατρίδας μας. Η κατασπατάληση αυτών συνέβαλε τα μέγιστα στο να δημιουργηθεί όλο αυτό που βιώνουμε σήμερα».

Η λειτουργία των διοδίων στον Προμαχώνα

Διόδια-προμαχώνας-κατασκευή01Οσο αναφορά τη λειτουργία των διοδίων στον Προμαχώνα (500μετρα από τη διασταύρωση για το χωριο Προμαχώνας), το τοπίο είναι ακόμη «θολό» τόσο για την τιμη διέλευσης, όσο και για το χρόνο λειτουργίας, ουτε βέβαια για τα προβλήματα μετακίνησης που θα δημιουργηθούν για τους κατοίκους των χωριών Προμαχώνα και Αγγίστρου. Πάντως δεν προβλέπεται να λειτουργήσουν αν δεν ολοκληρωθεί το τμήμα Καμαρωτό-Λουτρά Σιδηροκάστρου, όλα όμως εξαρτώνται από τις συμφωνίες της κυβέρνησης με τον «παραχωρησιούχο».