Πόσο στ’ αλήθεια ακούμε τα παιδιά μας;

Πόσο στ’ αλήθεια ακούμε τα παιδιά μας;

Είμαστε όλοι είτε ως γονείς είτε ως εκπαιδευτικοί εξοικειωμένοι με ένα παιδί θυμωμένο που αγριεύει και φωνάζει για κάποιο λόγο. Οι καθημερινές εντάσεις με τα παιδιά μας μπορεί να είναι ποικίλες και να προέρχονται από διάφορες αιτίες. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει το παιδί μας να λέει ότι δεν του αρέσει το φαγητό ή ότι δε θα πάει στο σχολείο; Και πόσες φορές δε νιώσαμε ότι το πρωινό ξύπνημα ή το καθημερινό διάβασμα είναι εφιάλτης;

Οι συγκρούσεις με τα παιδιά –μικρότερες ή μεγαλύτερες- είναι φυσικό να συμβαίνουν. Το ζητούμενο είναι πώς θα καταφέρουμε να τις αντιμετωπίζουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Για αρχή, είναι σημαντικό να ορίσουμε τι σημαίνει αποτελεσματικός τρόπος. Σημαίνει προφανώς να κάνει το παιδί αυτό που πρέπει και αυτό που αρνείται να κάνει τη δεδομένη χρονική στιγμή. Είναι όμως, στ’ αλήθεια, αυτό το πραγματικό ή έστω το μοναδικό ζητούμενο;

Μια από τις βασικές δεξιότητες στην επικοινωνία με το παιδί είναι η Ενεργητική Ακρόαση.

Είμαστε όλοι είτε ως γονείς είτε ως εκπαιδευτικοί εξοικειωμένοι με ένα παιδί θυμωμένο που αγριεύει και φωνάζει για κάποιο λόγο. Οι καθημερινές εντάσεις με τα παιδιά μας μπορεί να είναι ποικίλες και να προέρχονται από διάφορες αιτίες. Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει το παιδί μας να λέει ότι δεν του αρέσει το φαγητό ή ότι δε θα πάει στο σχολείο; Και πόσες φορές δε νιώσαμε ότι το πρωινό ξύπνημα ή το καθημερινό διάβασμα είναι εφιάλτης;

Οι συγκρούσεις με τα παιδιά –μικρότερες ή μεγαλύτερες- είναι φυσικό να συμβαίνουν. Το ζητούμενο είναι πώς θα καταφέρουμε να τις αντιμετωπίζουμε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Για αρχή, είναι σημαντικό να ορίσουμε τι σημαίνει αποτελεσματικός τρόπος. Σημαίνει προφανώς να κάνει το παιδί αυτό που πρέπει και αυτό που αρνείται να κάνει τη δεδομένη χρονική στιγμή.

Είναι όμως, στ’ αλήθεια, αυτό το πραγματικό ή έστω το μοναδικό ζητούμενο;

Τζίνα Ρούπακα, Ακαδημαϊκός Σύμβουλος soeasy.gr