Πρωτοβουλίες εξεύρεσης λύσης για το κυκλοφοριακό των Σερρών, από τον συνδυασμό του Στέφανου Φωτιάδη

Πρωτοβουλίες εξεύρεσης λύσης για το κυκλοφοριακό των Σερρών, από τον συνδυασμό του Στέφανου Φωτιάδη

poliserron-κυκλοφοριακό-fotiadisΈνα από τα πλέον σημαντικά ζητήματα που απασχολούν το Δήμο Σερρών, το κυκλοφοριακό και η κίνηση οδηγών και πεζών στην πόλη των Σερρών, τέθηκε στην ενημερωτική εκδήλωση που διοργάνωσε η δημοτική κίνηση Σερρών «Δυναμική Πορεία Ανάπτυξης- Στέφανος Φωτιάδης». Η εκδήλωση με θέμα «από την κυκλοφοριακή ασφυξία, στην ανάσα ζωής», πραγματοποιήθηκε τηνΔευτέρα 31 Μαρτίου, στις 8 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο PHILIPPOS XENIA.

Η μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, που κατέκλυσε την αίθουσα του ξενοδοχείου, αποτελεί την απόδειξη  για το πόσο σημαντικό ήταν το θέμα που αναπτύχθηκε από τους ομιλητές, αλλά και την αδυναμία να αντιμετωπισθεί ορθά και καίρια μέχρι σήμερα, το μείζον αυτό ζήτημα. Παράλληλα, τέθηκαν από πλευράς πολιτών ερωτήματα και προβληματισμοί, που συνέβαλαν στη ροή της εποικοδομητικής συζήτησης και του διαλόγου που αναπτύχθηκε.

Παράταξη-φωτιάδηΟμιλητές ήταν ο Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός- Συγκοινωνιολόγος και Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών Νίκος Ηλιού, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Αστικής Διακυβέρνησης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κώστας Λαλένης και η εκπαιδευτικός και υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κατερίνα Θεοδοσέλη.

Ο υποψήφιος Δήμαρχος Σερρών και επικεφαλής της παράταξης Στέφανος Φωτιάδης, στο χαιρετισμό του τόνισε αρχικά πως η εκδήλωση στοχεύει στο μέλλον και κάλεσε τους πολίτες που έχουν προτάσεις και ιδέες για τα ζητήματα διακυβέρνησης της πόλης με σύγχρονα και δημιουργικά εργαλεία, να πλαισιώσουν και να στηρίξουν την πρωτοβουλία.

«Από τις μεμονωμένες δράσεις στη συλλογική προσπάθεια ο δρόμος φαίνεται εύκολος, αλλά δεν είναι. Χρειάζεται να ακουστούν όλοι και αυτοί που δεν θα συμμετείχαν εν δεν τους δώσουμε βήμα, εάν δεν τους ακούσουμε, εάν δεν τους ενθαρρύνουμε να καταθέσουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους,» επεσήμανε ο κ. Στέφανος Φωτιάδης.

Ο καθηγητής και συγκοινωνιολόγος Νίκος Ηλίου έκανε λόγο για βιώσιμη κινητικότητα, αλλά και για ανάγκη αναθεώρησης στόχων και μέτρων. Ο ίδιος αναφέρθηκε σε έξι βασικούς άξονες, όπως: α) το κέντρο πόλης να δοθεί στους κατοίκους, δηλαδή να γίνει προσβάσιμο, β) στη δημιουργία αστικού και περιαστικού περιβάλλοντος- ειδικές χρήσεις γης, γ) στο πρόβλημα στάθμευσης, το οποίο μπορεί να αντιμετωπισθεί με επιθετική, έξυπνη πολιτική, δ) στην οικονομική δραστηριότητα- κανόνες και ισορροπία, ε) στον ασφαλή σχεδιασμό υποδομών, με την ιεράρχηση αναγκών, στ) ανάγκη κυκλοφοριακών διευθετήσεων.

Ο Αναπληρωτής καθηγητής Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Αστικής Διακυβέρνησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Κώστας Λαλένης υπογράμμισε από την πλευρά του, τη διασύνδεση αστικής ανάπτυξης και διακυβέρνησης, αναφέροντας τους όρους της οικονομικής ανάπτυξης. Μεταξύ άλλων, ο κ. Λαλένης αναφέρθηκε στα κοινωνικά θέματα, στα οποία καλείται να παρέμβει ο πολεοδομικός σχεδιασμός και η αστική διακυβέρνηση, στην αποπεριθωριοποίηση των ΑΜΕΑ και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων, στον περιορισμό των τάσεων παραβατικότητας, στην ασφάλεια των πόλεων, αλλά και στην καταπολέμηση αρνητικών φαινομένων. όπως ο ρατσισμός και η ξενοφοβία.

Η εκπαιδευτικός και Υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κατερίνα Θεοδοσέλη, ανέπτυξε το θέμα της πεζής μετακίνησης στην πόλη των Σερρών, με προγράμματα που έχουν υλοποιηθεί για την κυκλοφοριακή αγωγή των παιδιών, επισημαίνοντας πως οι μοναδικοί που διαμαρτυρήθηκαν είναι οι μαθητές και πως είχαν προχωρήσει μάλιστα και σε σιωπηλή διαμαρτυρία. Η κ. Θεοδοσέλη έκανε εκτενή αναφορά στις αστικές αναπλάσεις, στην αναβάθμιση των νέων περιοχών- συνοικιών, στους σχολικούς δακτυλίους, στις διαβάσεις πεζών, στην παράνομη στάθμευση, στην υπερβολική ταχύτητα, προτείνοντας ταυτόχρονα μέτρα χαμηλού κόστους και άμεσης εφαρμογής. Η ίδια τόνισε την ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα στην ασφαλή μετακίνηση των πεζών, στη δημιουργία πεζοδρομίων σε σημεία όπου δεν υπάρχουν, στη διαπλάτυνση και αποκατάσταση υπαρχόντων, στην προστασία πεζοδρομίων από την παράνομη στάθμευση και στην ορθή λειτουργία πεζοδρόμων με εφαρμογή κανονισμού λειτουργίας.

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΣΤ. ΦΩΤΙΑΔΗ
ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ «ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ, ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ»
 H προσπάθεια της Δημοτικής Κίνησης «Δυναμική Πορεία Ανάπτυξης» να ανοίξει μια ευρύτερη συζήτηση για την πόλη πέρα από το Δημοτικό Συμβούλιο και τις καθιερωμένες πρακτικές δεν είναι σημερινή, δεν είναι συγκυριακή, δεν είναι τυχαία.
Στηρίζεται σε ένα γενικότερο στρατηγικό σχέδιο συνεργασιών, συμμετοχής, ενημέρωσης, σύγκλισης φωτιάδης-2014θέσεων και εν τέλει συλλογικής διαχείρισης του οράματος μας για την πόλη τα επόμενων ετών.
Από τις μεμονωμένες δράσεις στη συλλογική προσπάθεια ο δρόμος φαίνεται εύκολος, αλλά δεν είναι. Χρειάζεται να ακουστούν όλοι και αυτοί που δεν θα συμμετείχαν εν δεν τους δώσουμε βήμα, εάν δεν τους ακούσουμε, εάν δεν τους ενθαρρύνουμε να καταθέσουν τις απόψεις και τις προτάσεις τους.
Στα πλαίσια αυτά προτείναμε και εντάξαμε στις εκδηλώσεις για τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση των Σερρών την εκδήλωση για το city branding, το γενικότερο δηλαδή πλαίσιο που προσδιορίζει αυτό που απλά θα προσδιορίζονταν ως «η ταυτότητα της πόλης». Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στις 14 Δεκεμβρίου 2014 στο δημοτικό θέατρο Αστέρια. Συμμετείχαν ειδικευμένοι πανεπιστημιακοί αλλά και επιστήμονες από το ιδιαίτερα αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό της πόλης μας.
Αυτή την ώσμωση ανάμεσα στην επιστημονική προσέγγιση και την άσκηση διακυβέρνησης μιας πόλης, ανάμεσα σε επιστήμονες της πόλης μας και σε προσκεκλημένους ομιλητές συνεχίζουμε σήμερα.
Η σημερινή εκδήλωση μας με τίτλο ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΉ ΑΣΦΥΞΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ είναι μια παρέμβαση με στόχο το ΜΕΛΛΟΝ. Είναι μια παρέμβαση που δείχνει πώς θα θέλαμε να είναι το μέλλον. Ανοικτό στους πολίτες, δημιουργικό και καινοτόμο.
Ευχαριστώ του εκλεκτούς ομιλητές και την συντονίστρια της εκδήλωσης για την προσφορά τους να συμμετάσχουν ανιδιοτελώς σε αυτήν την ανοικτή προσπάθεια.
Θα συνεχίσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση και με άλλες θεματικές παρεμβάσεις γιατί πιστεύουμε σ’ αυτήν. Πιστεύουμε στο ΜΕΛΛΟΝ.
Καλούμε όσους συμπολίτες μας έχουν προτάσεις και ιδέες για τα ζητήματα διακυβέρνησης της πόλης με σύγχρονα και δημιουργικά εργαλεία, να πλαισιώσουν και να στηρίξουν την πρωτοβουλία μας.
ΟΧΙ στην ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΣΦΥΞΙΑ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΣΑ ΖΩΗΣ.
 
ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
ΝΙΚΟΣ ΗΛΙΟΥ: O καθηγητής Νίκος Ηλιού είναι ειδικός συγκοινωνιολόγος, πρόεδρος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας  και Ακαδημαϊκός Διευθυντής Οδικής Ασφάλειας του Ελληνικού Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ (2009-σήμερα). Είναι Συντονιστής του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), με αρμοδιότητα στο σύνολο της χώρας (2010-σήμερα) και μέλος του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας της Ελλάδας ως εκπρόσωπος του ΤΕΕ (2010-σήμερα). Είναι εκλεγμένο μέλος της Αντιπροσωπείας του Κεντρικού ΤΕΕ με θεματικές αρμοδιότητες την Οδική Ασφάλεια και Διασύνδεση Πολυτεχνείων με ΤΕΕ.  Είναι Ειδικός Σύμβουλος στην Ελλάδα και την Ευρώπη, σε θέματα Ελέγχων Οδικής Ασφάλειας (Road Safety Audits) και Σχεδιασμού Οδικών Έργων σε Σημαντικές Εταιρείες, Μελετητικές και Κατασκευαστικές.  Είναι Ειδικός Σύμβουλος στην Ελλάδα, σε θέματα Οδικής Ασφάλειας και Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού (Design & Planning), σε πολλές διοικητικές δομές (Δήμοι Βόλου, Αλμυρού, Πέλλας, Αριδαίας, Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Ανατ. Μακεδονίας & Θράκης, ΥΠΟΜΕΔΙ (τ. ΥΠΕΧΩΔΕ) κλπ). Είναι Πιστοποιημένος Ανεξάρτητος Ελεγκτής Οδικής Ασφάλειας (Safety Auditor) και με την ιδιότητα αυτή ελέγχει σημαντικά εθνικά έργα καθώς και έργα παραχώρησης (Εγνατία Οδός Α.Ε, Αυτοκινητόδρομος Ε-65, Ιόνια Οδός, ΠΑΘΕ τμήμα Αθήνα – Αγ. Κων/νος).
 
ΚΩΣΤΑΣ ΛΑΛΕΝΗΣ: Ο Κώστας Λαλένης είναι Αναπληρωτής καθηγητής Πολεοδομικού Σχεδιασμού και Αστικής Διακυβέρνησης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Διπλωματούχος Πολιτικός Μηχανικός με μεταπτυχιακό στον συγκοινωνιακό σχεδιασμό (Καναδάς) και διδακτορικό στον πολεοδομικό σχεδιασμό (Αγγλία). Εχει πάρει Πανευρωπαϊκό βραβείο αριστείας σε διδασκαλία (AESOP 2010), δύο πανελλήνια βραβεία σε πολεοδομικούς και χωροταξικούς διαγωνισμούς και ένα πανελλήνιο βραβείο σε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό. Συμμετοχή σε αξιολόγηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, και στην εκπόνηση 18 ερευνητικών προγραμμάτων (8 διεθνή) από τα οποία σε 10 ήταν επιστημονικός υπεύθυνος. Συγγραφή ενός βιβλίου, τεσσάρων μονογραφιών, και πολλών δημοσιεύσεων σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Εισηγήσεις σε διεθνή και ελληνικά συνέδρια και κριτής σε τρία ελληνικά και έξι διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Εμπειρία σε διοικητικές και διευθυντικές / διαχειριστικές θέσεις. Μέλος του Σώματος των Αντιπροσώπων του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος το διάστημα 2002-2004.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΘΕΟΔΟΣΕΛΗ: Η Κατερίνα Θεοδοσέλη είναι Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Είναι Υποψήφια Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στην Εκπαίδευση Οδικής Ασφάλειας και φοιτήτρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος MBA-Διοίκηση Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Σερρών. Ζει στις Σέρρες και εργάζεται ως εκπαιδευτικός στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Σερρών. Από το 2006 έως σήμερα  ασχολείται αποκλειστικά με την εκπαίδευση οδικής ασφάλειας, σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς ως Συντονίστρια Εθνικού, Περιφερειακού και Τοπικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής. Συμμετέχει σε πανελλήνιες δράσεις για την οδική ασφάλεια με εισηγήσεις σε ημερίδες και συνέδρια.