Σερραϊκό γιαούρτι στα ρωσικά ράφια!

Σερραϊκό γιαούρτι στα ρωσικά ράφια!

ΚΡΙ-ΚΡΙ_yogoodΣύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ στο κυριακάτικο φύλο της 27/7, «ΤΕΛΟΣ Αυγούστου η Κρι-Κρι θα είναι η πρώτη που θα τοποθετήσει ελληνικό στραγγιστό γιαούρτι στη ρωσική αγορά. Η συμφωνία της μακεδονικής εταιρείας (εδρεύει στις Σέρρες) με την OSAN «τρέχει» ήδη, και με την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας μονάδας παραγωγής γαλακτοκομικών τα ράφια της μεγαλύτερης ρωσικής αλυσίδας σουπερμάρκετ θα γεμίσουν με τα ελληνικά προϊόντα.

Κατά πάσα βεβαιότητα, η εταιρεία του Παναγιώτη Τσινάβου θα αποτελέσει το σκαπανέα και άλλων ελληνικών ονομάτων σε μία τόσο σημαντική αγορά με καταναλωτικό κοινό ιδιαίτερα φιλικό στα ελληνικά πρoiόντα.

Η Κρι-Κρι, μετά τη μεγάλη πυρκαγιά που κατέστρεψε ολοσχερώς (Χριστούγεννα 2013) τη μονάδα γιαούρτης, κατάφερε να κρατήσει τους Ελληνες και τους ξένους πελάτες της, δουλεύονταs πυρετωδώς, για να είναι έτοιμη μέχρι το τέλος Αυγούστου η νέα μονάδα παραγωγής.

«Το Σεπτέμβριο θα έχουμε τα εγκαίνια της νέας μονάδας», διαβεβαίωνε πρόσφατα ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της εταιρείας Παναγιώτης Τσινάβος, ο οποίος υποστήριξε ότι το 2015 θα είναι χρονιά που θα εκτιναχθούν οι διεθνείς πωλήσεις γιαουρτιού, με δεδομένη και τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για το συγκεκριμένο προϊόν στην παγκόσμια αγορά. Αλλωστε, η Κρι-Κρι έχει στα χέρια της αρκετά προσύμφωνα για νέες συνεργασίες σε Γαλλία, Ιταλία και Τσεχία, είτε με αλυσίδες λιανικής είτε με χονδρεμπόρους.

Επίσκεψη στη Γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ
Επίσκεψη στη Γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ-ΚΡΙ

Οπως είχε επισημανθεί στους μετόχους (είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών) «η πυρκαγιά απέδειξε ότι η Κρι-Κρι έχει μία εξαιρετική ομάδα ανθρώπων που διαθέτουν ικανότητες και αντανακλαστικά. Αμεση ήταν η αντιμετώπιση των ζητημάτων τροφοδοσίας της αγοράς ενώ τέλη Φεβρουαρίου άρχισε η κατασκευή του νέου συγκροτήματος των γαλακτοκομικών, διπλάσιας παραγωγικής δυναμικότητας από το παλιό.

Το ευτύχημα για την εταιρεία, η αυτάρκεια ιδίων πόρων, και με ίδια κεφάλαια προχωρά στην υλοποίηση του έργου. Σημειωτέον, πως η αποζημίωση καλύπτεται κατά 80% από την Generali και στο 20% από την Groupama». Αρχές Ιουνίου, η εταιρεία εισέπραξε αποζημίωση ύψους 10,53 εκατ. ευρώ, κάτι που συνέβαλε στην επίσπευση του προγράμματος κατασκευής.

Η νέα μονάδα, παραγωγικής δυναμικότητας 40.000 τόνων γιαουρτιού, είναι ύψους 20 εκατ. ευρώ.

Εχει ήδη υποβληθεί στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΜΑ-Θ φάκελος υπαγωγής στον αναπτυξιακό ν.3908 και έχει δοθεί η αρχική έγκριση, ενώ αναμένεται η τελική. Η επένδυση στο 30% θα καλυφθεί από την επιδότηση, στο 30% από δανειακά κεφάλαια και στο 40% από ίδια συμμετοχή.

wpid-Κρι-Κρι-φωτιά-κωττας.jpgΣτη γ.σ. της εισηγμένης εγκρίθηκε και η σύναψη κοινού ομολογιακού δανείου ύψους ποσού έως 6 εκατ. ευρώ, με σκοπό τη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου.

«Με τη νέα μονάδα γαλακτοκομικών πιστεύουμε ότι γρήγορα θα κατακτήσουμε τη δεύτερη θέση στην ελληνική αγορά γιαουρτιού», έχει τονίσει ο Παν. Τσινάβος, ο οποίος έχει αναφέρει ότι η εταιρεία ετοιμάζει νέα καινοτόμα προϊόντα, για Ελλάδα και Ευρώπη, χωρίς όμως να κάνει συγκεκριμένες αναφορές.

Πάντως, το frozen yogurt βγαίνει φέτος σε οικογενειακή συσκευασία στην Ευρώπη, ενώ συνεχίζονται οι επιτυχημένες συνεργασίες στα co-branded (όπως ισχύει με την ΙΟΝ).

Εργοστάσιο της βιομηχανίας γάλακτος-παγωτού ΚΡΙ-ΚΡΙ στις Σέρρες
Εργοστάσιο της βιομηχανίας γάλακτος-παγωτού ΚΡΙ-ΚΡΙ στις Σέρρες

Σε καλό δρόμο είναι και το πρόγραμμα στο βόρειο Ιράκ (κουρδική περιοχή) από τη θυγατρική Kri Kri DLBA Middle East, που μέσα στο 2014 θα είναι έτοιμη να μπει σε παραγωγή. Η Κρι-Κρι, λόγω των απρόβλεπτων γεγονότων, αν και έχει συμμετοχή 60% στην εταιρεία, θα συμμετέχει με την παροχή τεχνογνωσίας και του αναγνωρίσιμου σήματος που έχει δημιουργήσει στη Μέση Ανατολή, του «Siris», περιοριζόμενη στην είσπραξη εσόδων δικαιωμάτων.

Το success story του γιαουρτιού (+25% στην τελευταία 5ετία) δεν σημαίνει ότι η εταιρεία έχει ρίξει σε δεύτερη μοίρα το παγωτό. Η Κρι-Κρι στοχεύει σε αύξηση των πωλήσεων παγωτού, στην ελληνική αγορά, αλλά και στη διεθνή (Σενεγάλη, Ρωσία, Ντακάρ, δυτική και βόρεια Ευρώπη κ.ά.).

Η εταιρεία, που το 2013 είχε πωλήσεις 68,1 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 5,3 εκατ. ευρώ, πέτυχε, παρά το μεγάλο πλήγμα της καταστροφικής πυρκαγιάς, να ισορροπήσει τις πωλήσεις της στο α’ τρίμηνο του 2014 και, επίσης, να μην έχει μειώσεις.