ΣΥΡΙΖΑ ΣΕΡΡΩΝ: Δημόσια ΚΤΕΟ-Μια ιστορία καθημερινής τρέλας και κερδοσκοπίας

ΚΤΕΟΚΤΕΟΜε ανακοίνωση καταγγελία, ο ΣΥΡΙΖΑ Σερρών φέρνει στο προσκήνιο ξανά (μετά την Ερώτηση που είχε καταθέσει στην Βουλή η Αντιπρόεδρος Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά στις 12-1-2013) το θέμα της (μη) λειτουργίας του ΚΤΕΟ Σερρών. Αναφέρεται χαρακτηριστικά:

Σήμερα θα ασχοληθούμε με ένα παράδειγμα καθημερινής τρέλας και κερδοσκοπίας.  Πρόκειται για το Δημόσιο ΚΤΕΟ του Νομού Σερρών, που εδώ και δύο μήνες δεν λειτουργεί, όπως και όλα σχεδόν τα δημόσια ΚΤΕΟ της χώρας.

Όλοι θυμόμαστε  πως στις αρχές της δεκαετίας  του 2000, επέβαλαν στο ΚΤΕΟ του Νομού  μας, την είσπραξη της εισφοράς για  το Κέντρο Καταπολέμησης Κουνουπιών, από την οποία απαλλάχθηκαν τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, με αποτέλεσμα να υποστεί ένα πλήγμα ανταγωνιστικότητας σε σχέση με τα ιδιωτικά.  Έμειναν πελάτες του μόνον όσοι

  • εκτιμούσαν τις ποιοτικές υπηρεσίες που πρόσφερε,
  • αρνούνταν την πολιτική των βίαιων ιδιωτικοποιήσεων που επέβαλλε η εκάστοτε Κυβέρνηση,
  • ήθελαν να συνεισφέρουν στο σημαντικό έργο που επιτελούσε το Κέντρο Καταπολέμησης Κουνουπιών στον Νομό,
  • ήταν ιδιοκτήτες βαρέων οχημάτων, τα οποία αδυνατούσαν να εξυπηρετήσουν οι ιδιώτες.

Η συνέχεια της  ιστορίας είναι ακόμη πιο αποκαλυπτική:

  • Το έργο της μηχανοργάνωσης των δημόσιων ΚΤΕΟ (από την εταιρεία ALTEC), ενώ έπρεπε να τελειώσει μέσα στο 2001, ουδέποτε ολοκληρώθηκε, παρ’όλον ότι το μεγαλύτεροκομμάτι από τα προβλεπόμενα κονδύλια εκταμιεύτηκε.
  • Το 2001 δίνεται η δυνατότητα ίδρυσης ΚΤΕΟ και σε ιδιώτες, τα οποία πρέπει να διαπιστευτούν από μία εταιρεία διαπίστευσης, πράγμα που κάνουν προκειμένου να πάρουνάδεια λειτουργίας.
  • Τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ θέτουν θέμα μη διαπίστευσης των δημοσίων.  Έτσι, το 2001, ορίζεται ως υπεύθυνη για την διαπίστευση των δημόσιων ΚΤΕΟ η εταιρεία «ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ».Όμως η διαπίστευση δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, έστω κι αν πληρώθηκε από τα χρήματα των φορολογούμενων πολιτών.  Έμειναν λοιπόν τα δημόσια ΚΤΕΟ χωρίς διαπίστευση,εφόσον δεν είχαν την δυνατότητα να προβούν σε δικές τους ενέργειες, μια και ήταν εξαρτώμενα από τις αποφάσεις και τις ενέργειες του Υπουργείου Μεταφορών.
  • Το 2007 δόθηκε άλλο ένα δωράκι στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ: Μόνον αυτά θα είχαν την δυνατότητα να ελέγχουν τις μοτοσικλέτες. Τα δημόσια θα έπρεπε να προμηθευτούν τακατάλληλα μηχανήματα, το κόστος των οποίων θα επιβάρυνε τις αντίστοιχες περιφέρειες, και οι οποίες ποτέ δεν παραχώρησαν το ανάλογο κονδύλι. 
  • Το 2008, Υπουργική Απόφαση καθορίζει πως το 10% των καθαρών εισπράξεων των ιδιωτικών ΚΤΕΟ θα αποδίδεται στην Εφορία, κάτι που δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
  • Το 2010 ανακοινώνεται η έκδοση Υπουργικής Απόφασης με την οποία δίνεται στα δημόσια ΚΤΕΟ 18μηνη προθεσμία για να ολοκληρώσουν τη διαπίστευσή τους, η οποίαόμως ποτέ δεν εκδόθηκε
  • Το 2012, ο νόμος 4070/3-5-2012 προβλέπει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την πιστοποίηση (και όχι διαπίστευση) των δημόσιων ΚΤΕΟ, η οποία πρέπει ναολοκληρωθεί σε ένα οκτάμηνο (μέχρι το τέλος του 2012).  Όλο αυτό το χρονικό διάστημα οι αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών ζήτησαν κατ’ επανάληψη  από τοΥπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, τα απαραίτητα στοιχεία για την υλοποίηση της απόφασης αυτής (κατά βάση τοαπαραίτητο λογισμικό), χωρίς τα στοιχεία αυτά να δοθούν έγκαιρα.
  • Στις 14/12/2012 κατατίθεται τροπολογία για παράταση της προθεσμίας αυτής μέχρι το τέλος του 2013, με την οποία, εμμέσως, γίνεται παραδοχή πως η πιστοποίηση δεν ήτανδυνατόν να ολοκληρωθεί λόγω της αδράνειας του Υπουργείου. Η τροπολογία μεταβάλλει τον τρόπο πιστοποίησης και λειτουργίας των υπηρεσιών των ΚΤΕΟ, απαιτώνταςδιαπίστευση αντί για πιστοποίηση.
  • Τέσσερις ημέρες μετά, η τροπολογία αποσύρεται και δεν δίνεται η παράταση!
  • Δέκα ημέρες μετά (28/12/2012) δίνεται εξάμηνη παράταση στα ΚΤΕΟ για την συμπλήρωση του εξοπλισμού τους, από την οποία αποκλείονται τα μη πιστοποιημέναδημόσια..  Έτσι απαγορεύεται η διενέργεια τεχνικών ελέγχων από τα δημόσια ΚΤΕΟ, καταργώντας τη σχετική αρμοδιότητα των Περιφερειών,  αναστέλλοντας την λειτουργίατους.
  • Σήμερα έχουμε 7 υπαλλήλους του ΚΤΕΟ Σερρών, χωρίς το βασικό αντικείμενο δουλειάς τους, η οποία πρόσφερε, τα τελευταία χρόνια, ένα έσοδο της τάξης των 320.000 Ευρώανά έτος στο Ελληνικό Δημόσιο.
  • Στις 11/1/2013 το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ του Νομού Σερρών, καθώς και το Σωματείο Φορτηγών ΔΧ, αποστέλλουν στον Υπουργό και στην Περιφέρεια ΚεντρικήςΜακεδονίας το αίτημά τους για παράταση της προθεσμίας για την πιστοποίηση του ΚΤΕΟ Σερρών, δηλώνοντας την αδυναμία τους να εξυπηρετηθούν από τα αντίστοιχα τηςΘεσσαλονίκης…

Απ’ όλα τα παραπάνω βγαίνουν κάποια σαφή συμπεράσματα:

  1. Οι κυβερνήσεις από το 2001, μέχρι σήμερα, είχαν έναν πρωταρχικό στόχο: Να κλείσουν όλα τα δημόσια ΚΤΕΟ και να αποδώσουν ολόκληρο το φιλέτο τουμηχανολογικού ελέγχου στους ιδιώτες.
  2. Να απαξιώσουν με όλους τους δυνατούς τρόπους την δημόσια αυτή παροχή υπηρεσιών, να την κάνουν μη ανταγωνιστική, βάζοντας διαρκή γραφειοκρατικάπροσκόμματα στη λειτουργία τους.
  3. Να κλείσουν, τελικά, όλα τα δημόσια ΚΤΕΟ, ξεπουλώντας όσο-όσο τον σύγχρονο εξοπλισμό τους και να απολύσουν το προσωπικό τους.  Μ’ ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Και θα διευκόλυναν το πλιάτσικο των ιδιωτών και θα ήταν συνεπείς στη γραμμή των μνημονίων για απολύσεις στο στενό και τον ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.
  4. Όταν διαπίστωσαν πως η εμπιστοσύνη του κόσμου δεν μπορεί να κλονισθεί, τότε, απροκάλυπτα, επέβαλαν την διακοπή της  λειτουργίας τους.
  5. Ταυτόχρονα αδιαφόρησαν για το χαμένο φόρο του 10% επί των καθαρών εισπράξεων των ιδιωτών (άλλο ένα «δωράκι» εδώ και 5 χρόνια), ενώ εκκρεμεί εισαγγελικήπαραγγελία για το θέμα αυτό.

 

Το  πραγματικό συμπέρασμα:

Οι απολογητές της βαρβαρότερης μορφής του Καπιταλισμού, του Νεοφιλελευθερισμού, κατηγορούν την Αριστερά για ιδεολογική εμμονή κι αρτηριοσκλήρυνση, προσπαθώντας να κρύψουν τις δικές τους ταξικές ιδεοληψίες.  Έτσι, ακούραστα επαναλαμβάνουν ότι αποτελεί νομοτέλεια πως το Δημόσιο δεν μπορεί να είναι παραγωγικό και πρέπει να παραδώσει κάθε διαδικασία αυτής της μορφής στους ιδιώτες.  Πρόκειται για μια «νομοτέλεια» στην οποία επιχείρησαν να δώσουν σάρκα και οστά οι δικές τους κυβερνήσεις, με προσπάθειες δεκαετιών, συχνά χωρίς επιτυχία, ευτυχώς!

Αλήθεια, στην πρωτοφανή  οικονομική, κοινωνική και ανθρωπιστική κρίση, μπορείτε να φανταστείτε πόσοι  νέοι θα έμεναν χωρίς τη δυνατότητα φοίτησης σε ένα Τριτοβάθμιο Ίδρυμα, αν η αντίστοιχη επιλογή για ιδιωτικά Πανεπιστήμια είχε υλοποιηθεί;   Φαντάζεστε πόσοι συμπολίτες μας θα είχαν πεθάνει σαν το «σκυλί στ’ αμπέλι» εάν είχε διαλυθεί το δημόσιο σύστημα Υγείας;  Μας έλεγαν πως τα ιδιωτικά θεραπευτήρια θα ήταν ένας ανταγωνιστικός παράγοντας που θα βελτίωνε τα Νοσοκομεία μας.   Αντ’ αυτού όμως είδαμε την προσπάθεια ολοκληρωτικής διάλυσής τους, έτσι ώστε άλλο ένα ολοκληρωμένο φιλέτο του (ανύπαρκτου πια) Κράτους Πρόνοιας να καταλήξει στην αγκαλιά (και στην τσέπη) των ιδιωτών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ  Σερρών πιστεύει ακράδαντα πως τώρα που έπεσαν οι μάσκες, που έγινε απόλυτα κατανοητό πως οι μνημονιακές κυβερνήσεις λειτούργησαν και λειτουργούν σαν εκπρόσωποι

  • των συμφερόντων των 2000 οικογενειών που κατέχουν το 80% του ιδιωτικού πλούτου της Ελλάδας (έρευνα του Stern) και
  • των θελήσεων του παγκοσμίου μεγάλου κεφαλαίου,

ο Ελληνικός  Λαός γενικότερα και ο Σερραϊκός  Λαός ειδικότερα, θα παλέψει για  ένα καλύτερο μέλλον, διεκδικώντας:

  1. μια ζωή με αξιοπρέπεια και δικαιοσύνη για όλους, 
  2. ένα ουσιαστικό και ποιοτικό Κράτος Πρόνοιας,
  3. την εμπέδωση των δημοκρατικών θεσμών. 

 

Μέσα λοιπόν στον αγώνα μας αυτό, ας μην λησμονήσουμε το Δημόσιο ΚΤΕΟ του Νομού μας, το οποίο όλα αυτά τα χρόνια μας  υπηρέτησε με συνέπεια, ποιότητα και  ευγένεια. 

Πηγές:
  1. Επερώτηση του ανεξάρτητου βουλευτή Κρήτης Γ. Μιχελογιαννάκη
  2. Επιστολή προς τον Υπουργό κ. Χατζηδάκη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων Αιρετών Περιφερειών Ελλάδας.
  3. Επιστολή προς τον Υπουργό κ. Χατζηδάκη των Αστικών και Υπεραστικών ΚΤΕΛ Σερρών και του Σωματείου Φορτηγών ΔΧ