«Ταφόπλακα» το κόστος εγκατάστασης εισροών-εκροών, για τα βενζινάδικα κοντά στα σύνορα

βενζινάδικοΕΡΩΤΗΣΗ του βουλευτή της ΝΔ Μενέλαου Βλάχβεη προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων με θέμα την επανεξέταση του καθεστώτος οικονομικής ενίσχυσης των πρατηρίων υγρών καυσίμων που βρίσκονται κοντά στα σύνορα για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών.

 Στην ερώτηση ο βουλευτής Σερρών αναφέρει:

Η κυβέρνηση, στα πλαίσια της πάταξης του λαθρεμπορίου καυσίμων, προχώρησε στην υποχρεωτική εγκατάσταση συστήματος εισροών-εκροών καυσίμων από όλα τα πρατήρια πώλησης υγρών καυσίμων. Μάλιστα, αναγνωρίζοντας πως το κόστος της εγκατάστασης είναι αρκετά υψηλό, προέβλεψε οικονομική ενίσχυση των πρατηριούχων, ανάλογα με το μέγεθος της κάθε επιχείρησης (ΦΕΚ 540/Β/17-3-2013).

Υπάρχει όμως και μια κατηγορία πρατηρίων υγρών καυσίμων που βρίσκονται σε νομούς της παραμεθορίου, λίγα μόλις χιλιόμετρα από τα σύνορα με χώρες όπως η Βουλγαρία ή η F.Y.R.O.M. και η Αλβανία, όπου τα καύσιμα πωλούνται έως και 30% φθηνότερα απ’ ότι στη χώρα μας. Αυτοί οι επαγγελματίες, έχουν δει ήδη πολλαπλάσια μείωση του τζίρου τους, εξαιτίας του γεγονότος πως πάρα πολλοί οδηγοί, προτιμούν να περάσουν τα σύνορα για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ του οχήματός τους, αφού η διαφορά στην τιμή του λίτρου είναι μεγάλη.

Με την υποχρεωτική εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών καυσίμων, οι επαγγελματίες αυτοί καλούνται να καταβάλουν ένα υπέρογκο ποσό, ενώ παράλληλα δικαιούνται την ίδια κρατική ενίσχυση με τον πρατηριούχο της Αθήνας ή της Κρήτης που εκ των πραγμάτων διαφυλάττει τα κέρδη του γνωρίζοντας  πως ο καταναλωτής δεν έχει τη δυνατότητα πρόσβασης σε φθηνά καύσιμα σε λίγα λεπτά της ώρας. Είναι βέβαιο πως αυτοί οι πρατηριούχοι της παραμεθορίου, οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια σε κλείσιμο της επιχείρησής τους, καθώς θα πρέπει να ανταπεξέλθουν παράλληλα και στο κόστος των ασφαλιστικών εισφορών, των υπαλλήλων, τη φορολογία κλπ.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

Σκοπεύει το Υπουργείο σας να εφαρμόσει ειδική μέριμνα για τα πρατήρια υγρών καυσίμων που βρίσκονται κοντά στα σύνορα, ώστε να μην οδηγηθούν σε κλείσιμο;