ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ: «Ξαφνικά» αντί για αναβάθμιση οδεύει στην απαξίωση!!!

Ο Υπουργός Παιδείας Κ.Γαβρόγλου δέχεται τα «καπρίτσια» του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και «αδειάζει» την Επιτροπή για τη συγχώνευση του ΤΕΙ Σερρών!!!

ΤΕΙ ΣΕΡΡΩΝ: «Ξαφνικά» αντί για αναβάθμιση οδεύει στην απαξίωση!!!

Ως «κεραυνός εν αιθρία» έπεσε για το ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, η απόφαση του Υπουργού Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου να ανατρέψει αιφνιδίως και ακατανόητα την Πρόταση της Επιτροπής 3 Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων (Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδος, ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης), για τη συγχώνευσή τους σε ένα νέο Ανώτατο Ίδρυμα.

Η αναβάθμιση του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας (Σερρών)

Πριν από τρεις περίπου εβδομάδες, η επιτροπή που είχε συσταθεί από το Υπουργείο Παιδείας και τον κ.Γαβρόγλου, κατέθεσε ένα πόρισμα για τη συγχώνευση των δύο ΤΕΙ και του Διεθνούς Πανεπιστημίου.
Το πόρισμα, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, έπρεπε να έχει δοθεί ήδη στη δημοσιότητα (προγραμματιζόταν εκδήλωση πανηγυρικού χαρακτήρα με τον Γαβρόγλου να ανακοινώνει εν μέσω «ταρατατζουμ» δημόσια το πόρισμα) και να ξεκινούσε η σύνταξη του νομοσχεδίου, έτσι ώστε στα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου να κατατεθεί για διαβούλευση και να πάρει τον δρόμο για ψήφιση.

Τα “καπρίτσια” του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Την προηγούμενη εβδομάδα, όμως, η σύγκλητος του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, πήρε την απόφαση να συμμετάσχει ξαφνικά στη διαδικασία συγχώνευσης, κάτι που είχε αρνηθεί να κάνει στις αρχές Φεβρουαρίου, θεωρώντας προτιμότερο να διαπραγματευτεί την ένωση με το ΑΠΘ ή το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, όπου όμως συνάντησε την άρνηση τους σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο (Κοινώς λεγόμενο «έφαγε πόρτα»!)

Με το “έτσι θέλω”

Η απόφαση της συγκλήτου, προκάλεσε την έκπληξη των διοικήσεων των υπο ένωση ΤΕΙ, καθώς για τη συμμετοχή στις συζητήσεις θα πρέπει να έχει εκδοθεί απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
Την περασμένη Πέμπτη πραγματοποιήθηκε η σύνοδος των Πρυτάνεων στην Αθήνα κι εκεί οι εμπλεκόμενες πανεπιστημιακές αρχές, περίμεναν με αγωνία την τοποθέτηση του ίδιου του Υπουργού Παιδείας.

Ο Υπουργός άγεται και φέρεται από τα «καπρίτσια» της διοίκησης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με δηλώσεις, στον δημοσιογράφο Δημήτρη Κώτα για το infonews24.gr, του Πρύτανη του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας Δημήτρη Χασάπη, η απάντηση του Υπουργού ήταν πως όταν η σύγκλητος ενός μεγάλους ιδρύματος, εννοώντας το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης θέσει ένα αίτημα, το Υπουργείο είναι υποχρεωμένο να δώσει μία ευκαιρία.

«Όσο κι αν μας κακοφάνηκε, το καταλάβαμε κι εμείς ότι δεν μπορούμε να αρνηθούμε. Σε μία κατ’ ιδίαν συζήτηση που είχαμε με τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, μας ξεκαθάρισε ότι θα πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε τη συζήτηση αυτή, να μπούμε σε διάλογο με το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και μάλιστα θα πρέπει να έχουμε ολοκληρώσει το διάλογο αυτό μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Όλα αυτά, όμως όπως αντιλαμβάνεσθε, δεν μπορούν να γίνουν μέσα σε δέκα ημέρες.
Ρωτήσαμε λοιπόν ευθέως τον Γενικό τι γίνεται στην περίπτωση που δεν καταλήξουμε σε συμφωνία και μας είπε κάτι που δεν μας άρεσε καθόλου. Ότι αν δεν καταλήξουμε σε συμφωνία, δεν ισχύει τίποτε,»

υπογράμμισε ο κ. Δημήτρης Χασάπης.

Ερωτηθείς για το τι θα σημαίνει για τα υπόλοιπα δύο ΤΕΙ, η εμπλοκή του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης στη διαδικασία της συγχώνευσης, ο Πρύτανης του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, ήταν ξεκάθαρος:

«Θα μπορούσαμε να αποτελούμε κομμάτι ενός μεγάλου πανεπιστημίου, με τη βασική προϋπόθεση ότι αυτό το μεγάλο πανεπιστήμιο θα είναι διαρθρωμένο διοικητικά με τέτοιο τρόπο ώστε οι δύο αδύναμοι κρίκοι, ο κόμβος των Σερρών και της Καβάλας, να διασφαλίζονται απέναντι στον μεγάλο όγκο που έχει το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης και ο οποίος θα μπορούσε αν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα, να εκλέγει τη διοίκηση και θα μπορούσε να κατανέμει τους πόρους με τέτοιο τρόπο που πολύ σύντομα οι δύο κόμβοι των Σερρών και της Καβάλας, να καταλήξουν ως δύο παραρτήματα, πράγμα που δεν μπορούμε να δεχθούμε με τίποτα».

Γιατί, όμως, το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης άλλαξε στάση εν μία νυκτί;

Ο Πρύτανης του ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας Δημήτρης Χασάπης, έδωσε τη δική του εξήγηση:

«Το ΤΕΙ Θεσσαλονίκης φοβήθηκε ότι θα μείνει μόνο του, γιατί όσες κρούσεις έκανε προς το ΑΠΘ, προς το Μακεδονίας, προς το πανεπιστήμιο Αιγαίου, δεν ευοδώθηκαν.
Το δεύτερο είναι ότι κλήθηκαν από τρία μέλη της πρώην επιτροπής και τους προτάθηκε να συμμετέχουν στη διαδικασία, αλλά αυτοί που το σκέφτηκαν αυτό, το σκέφτηκαν επιπόλαια».

Ερώτηση της βουλευτού Σερρών της ΝΔ Φωτεινή Αραμπατζή

Το όλο σκηνικό υπογραμμίζει με σχετική της Ερώτηση, η Βουλευτής Σερρών της ΝΔ κ. Φωτεινή Αραμπατζή, τονίζοντας μάλιστα ότι η εν λόγω ανάκληση της πρότασης και η πλήρης ανατροπή του υφιστάμενου σχεδιασμού από τον κ. Γαβρόγλου, έγινε εν αναμονή της τελικής παρουσίασης της πρότασης από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας. Ανατροπή της εισήγησης μιας Επιτροπής, που είχε ορίσει το Υπουργείο, συμμετείχε σε αυτή με εκπρόσωπό του και μάλιστα ως Πρόεδρό της, ήταν ενήμερο για όλα όσα αποφασίζονταν και είχε ανακοινώσει με διαρροές το χρονοδιάγραμμα των κοινοβουλευτικών πρωτοβουλιών για την ολοκλήρωσή της.

Η Σερραία βουλευτής σημειώνει ότι ο Υπουργός καταρρίπτει με την παρέμβασή του το αφήγημα της δήθεν ελεύθερης, ακαδημαικής διαβούλευσης, με την οποία ενέδυσε τις επικείμενες συγχωνεύσεις, «αδειάζει» τους ακαδημαϊκούς, «παγώνει» περιέργως τη διαδικασία συγχώνευσης επιβάλλοντας μάλιστα ως κριτήριο για την επανέναρξή της, τη συμμετοχή σε αυτήν και του Αλεξάνδρειου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, το οποίο, είχε αρνηθεί αρχικά τη συμμετοχή του.

Επισημαίνει δε, ότι ένας νέος «γύρος» συζητήσεων και διαβουλεύσεων και νέων Επιτροπών, ως συνέπεια της ανάκλησης της Πρότασης, θα δημιουργήσει σοβαρά ζητήματα. Ζητήματα, που θα θέσουν σε αμφισβήτηση την ίδια την ακαδημαϊκή οντότητα των Ιδρυμάτων και τη δυνατότητά τους να σταθούν επί ίσοις όροις με τα άλλα Ιδρύματα της χώρας, στα οποία είτε ήδη έχει συντελεσθεί η συγχώνευση είτε είναι σε φάση ολοκλήρωσης.

Κατόπιν τούτων, η κ. Αραμπατζή καλεί τον κ. Γαβρόγλου να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους προχώρησε αιφνιδίως στην ανατροπή της σχετικής Πρότασης της Επιτροπής και αν αληθεύουν οι πληροφορίες για τον ορισμό νέας Επιτροπής για τη συγχώνευση πλέον των τεσσάρων Ιδρυμάτων.

Πηγη: infonews24.gr